בכירים ישראלים אמרו לגלי צה"ל היום (רביעי) כי הדיווח שפורסם באתר האינטרנט בלומברג לפיו קיים קרע בין המוסד ונתניהו בסוגיית הגרעין האיראני הוא "נקמתו של ממשל אובמה בראש הממשלה" על הזמנתו לנאום בפני הקונגרס, הנשלט על ידי הרפובליקנים, בחודש הבא. על פי הדיווח, בכירים במוסד פעלו למען הימנעות הממשל האמריקאי מהטלת עוד סנקציות שעשויות לפגוע במשא ומתן על הגרעין עם האיראנים.

אתמול הודיע הבית הלבן כי נתניהו לא תיאם את ביקורו בוושינגטון עמם וכי מדובר ב"חריגה מהפרוטוקול המקובל". צחי הנגבי, סגן שר החוץ ובעל בריתו של נתניהו, אמר לגל"צ כי ההזמנה שניתנה לנתניהו הייתה ניסיון של הרפובליקנים להביך את נשיא ארצות הברית ברק אובמה. "יש מתח אדיר בין הקונגרס לממשל", אמר הנגבי  והוסיף: "על ישראל להימנע מלקחת כל חלק בסכסוך הזה".

בכירים במוסד תידרכו גם את אובמה וגם מספר סנטורים אמריקאים שביקרו בישראל, ובראש הנושאים בתדריך עמדה דאגתם של בכירי המוסד מההצעה להגביר את הסנקציות על המדינה באופן חריף.  לשכתו של נתניהו לעומת זאת הביעה את תמיכתה בהחרפת הסנקציות. 

עדות לקרע הישראלי הגיעה כבר אתמול, כאשר מזכיר המדינה, ג'ון קרי, אמר כי איש מודיעין ישראלי, שאת שמו לא מסר, אמר לו כי "סנקציות חדשות על איראן יהיו כמו לזרוק רימון לתוך התהליך". אזהרה ראשונית ממנהיגי המוסד הישראליים בנוגע להחרפת הסנקציות נמסרה בשבוע האחרון למשלחת של הקונגרס האמריקאי.