האם המוסד חרג מתפקידו והביע דעה הסותרת את זאת של ראש הממשלה? 



זוהי השאלה שמעסיקה את צמרת המדינה מהבוקר (חמישי) אחרי פרסומים ברשת בלומברג האמריקאית לפיהן ראש המוסד, תמיר פרדו ונציגיו תדרכו את הנשיא האמריקאי בסכנות הכרוכות בהחרפת הסנקציות על הרפובליקה האסלאמית.



הפרסום בבלומברג הביך את ראש המוסד, שנפגש לעיתים עם משלחות באישור ראש הממשלה, לא מביע עמדה אלא רק מעריכים התפתחויות ומנתחים את המצב. 



אחר הצהריים נודע כי ההודעה של תמיר פרדו ושל המוסד לפיה הארגון תומך בסנקציות נוספות כלפי איראן יצאה אחרי שיחה מורכבת שהתקיימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ותמיר פרדו. 

המוסד הוציא הודעת הכחשה בה נאמר כי "ראש המוסד תמיר פרדו נפגש ב-19 בינואר עם משלחת סנאטורים אמריקנים. הפגישה התקיימה לבקשת הסנאטורים ובאישור ראש הממשלה".
"בניגוד לדיווח, ראש המוסד לא אמר שהוא מתנגד לסנקציות נוספות נגד איראן. ראש המוסד הדגיש בפגישה את האפקטיביות יוצאת הדופן של הסנקציות המוטלות על איראן מזה מספר שנים בהבאת איראן לשולחן המשא ומתן". בין היתר טען ראש המוסד כי צריך להתנהל עם איראן בשיטת גזרים ומקלות וכי עדיין חסרים מקלות". עוד נכתב בתגובה כי |ראש המוסד ציין מפורשות כי ההסכם המתגבש עם איראן הוא רע ועלול להביא למרוץ חימוש אזורי".