מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי לא ייפגש עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו במהלך הביקור הקרב שלו לוושינגטון, כך נמסר היום (חמישי) ממחלקת המדינה. זאת בהמשך להודעה שנמסרה מהבית הלבן כי הנשיא ברק אובמה לא ייפגש עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. לפי הממשל האמריקאי, הסיבה לכך שנשיא ארה"ב יימנע מלהיפגש עם ראש הממשלה הישראלי היא כדי לא להיראות כמשפיע על הבחירות הקרבות באותו החודש.



גורמים בבית הלבן הוסיפו כי אובמה חש מורת רוח רבה מהתנהגותו של נתניהו ומכך שהביקור לא תואם בהתאם לפרוטוקול. נתניהו נענה בחיוב אתמול לבקשת הקונגרס האמריקאי להגיע ולנאום בפני שני בתי המחוקקים בגבעת הקפיטול בוושינגטון. המחווה מסמלת את הקשר ההדוק שחשים שמרגישים אנשי הסיעה הרפובליקנית, השולטת בשני בתי הקונגרס, למדינת ישראל בכלל ולשלטונו של בנימין נתניהו בפרט.  מקור בלשכתו של נתניהו מסר אז כי ראש הממשלה בוחן את האפשרות כי ייפגש גם עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, איתו ידע נתניהו מערכת יחסים בעייתית יותר.

 
הקונגרס האמריקאי הזמין את נתניהו לשאת דברים ודובר הבית הדמוקרטי,  ג'ון ביינר, אמר כי נתניהו הוזמן לדבר בנושא "האיום החמור של האיסלאם הסוני הרדיקאלי ואיראן" שלדבריו מאיים על ארצות הברית ובנות בריתה. הביקור יערך  ב -11 לחודש פברואר, רק חמישה שבועות לפני הבחירות לכנסת. 
 
הפעם האחרונה בה נאם נתניהו בפני הקונגרס האמריקאי הייתה לפני כ-4 שנים, בשנת 2011. במהלך נאומו אמר בנושא המו"מ המדיני "נהיה נדיבים, אך לא נחלק את ירושלים. אנחנו מוכנים לוויתור באדמות אבותינו".