הסופר עמוס עוז אמר היום (שישי) על מדיניות ראש הממשלה: "נתניהו הוא בובה בידי רבני הגבעות ורבני הגבעות מובילים אותנו למלחמה נגד כל העולם. יותר מסוכן לישראל להישאר בשטחים מאשר לא לעשות שלום. המלחמה הזאת לא רק תפגע בנו, היא מהווה סכנה לעצם הקיום של מדינת ישראל".



"אם לא תהיינה שתי מדינות תהיה מדינה אחת ערבית או דיקטטורה לאומנית שתדכא את אזרחיה" הדברים נאמרו באירוע במלאת שנה למותה של שולמית אלוני בתיאטרון צוותא.



בחודש מאי של השנה שעברה תקף  עוז בחריפות את מבצעי פשעי השנאה נגד ערבים וכינה אותם "ניאו נאצים". עוז אמר את הדברים באירוע קבלת שבת בתל אביב - כך דווח בגלי צה"ל.

"תג מחיר ונוער הגבעות הם כינויים מתוקים למפלצת שהגיעה הזמן לקרוא לה בשמה: קבוצות ניאו נאציות עבריות. אין שום דבר בעולם שהניאו נאצים עושים והקבוצות האלה לא עושות פה למיעוט", אמר עוז.
עוד אמר הסופר: "הגיע הזמן לקרוא להם בשמם. אולי ההבדל היחיד נעוץ בכך שהקבוצות הניאו-נאציות שלנו נהנות מרוח גבית של לא מעט מחוקקים לאומניים, אולי אפילו גזעניים, וגם רבנים שנותנים להם ביסוס שהוא בעיני פסאדו-דתי, הוא בעיני התהום שבין היהודים לבין המילים של היהודים".
על פי הדיווח, באירוע נכח המועמד לנשיאות, חבר הכנסת רובי ריבלין, שאמר בתגובה לדבריו של עוז כי "אסור לבצע השוואה כזאת".