נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ייצא לפנות בוקר (ראשון) לביקור מיוחד בניו יורק, במסגרתו יישא נאום בעצרת האו"ם לרגל יום השואה הבינלאומי. טרם עלייתו למטוס, הדגיש הנשיא בדבריו את תחושת השליחות המלווה אותו בדרכו לנאום בפני אומות העולם, במסגרת יום הזיכרון לשואה, וציין כי הוא נושא עמו את קולות אזרחי ישראל, וגם את קולותיהם של אחיו ואחיותיו שנספו בתקופה האפלה בהיסטוריה.



הנשיא הוסיף כי "מדינת ישראל איננה פיצוי על השואה, אבל השואה תזכיר לנו לעד עד כמה גדולה הזכות להיות עם חופשי בארצנו". הנשיא יישא נאום מעל במת האו״ם אשר יעסוק בין השאר בלקחי השואה ובחובת מדינות העולם להמשיך וליישמם.


במסגרת ביקורו ייפגש הנשיא עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ייבקר באקדמיה הצבאית הלאומית של ארה"ב,"ווסט פוינט", ויניח זר באתר ההנצחה לאסון ה-9/11 לזכרם של קורבנות הפיגוע. ריבלין ייפגוש את מנהיגי הקהילה האפרו-אמריקאית, מנהיגי הקהילה ההיספנית ואת ראשי הקהילות היהודיות. כמו כן הנשיא יקיים סבב פגישות מדיניות ומקצועיות.


ריבלין הדגיש כי בפגישותיו עם מזכ"ל האו"ם ומנהיגי הקהילות השונות, ידון בהמשך דיאלוג פורה וחיזוקו וכי הוא מקווה שבעזרת המפגשים בביקורו, ייווצרו גם קשרים חדשים. הנשיא הוסיף כי ארצות הברית היא ידידת אמת ובת ברית שאין חשובים מיחסינו עמה ואין ספק שהביקור הקרוב ימשיך ויוכיח זאת. ייצוין כי הנשיא נענה להזמנת מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, לנאום ביום השואה הבינלאומי מעל במת עצרת האו"ם, בעת שביקר המזכ״ל בישראל בחודש אוקטובר.