שר החוץ של מצרים, סאמח שוכרי, העושה בוועידה הבינלאומית בדאבוס, שווייץ, אמר ל"מעריב־השבוע": "אנחנו מקיימים מגעים עם שותפינו הישראלים, הפלסטינים והאמריקאים, והכוונה היא ליצור במהירות את התנאים לחידוש המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים". הוא הסתייג מהצעותיה של אירופה, ושל צרפת בפרט.



"ההצעות לוועידת שלום בינלאומית אינן נראות לנו מועילות כרגע. הפתרון חייב להיות מושג במו"מ ישיר, ומצרים תולה תקוות בחידושו". שוכרי אמר כי הוא מודע לכך שפניית הרשות הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי בהאג מסבכת את מצב העניינים. הוא הודה כי ההצעה הפלסטינית למועצת הביטחון לא תרמה למאמצים לחידוש המו"מ, וכי מדינות הליגה הערבית מודעות לכך ועובדות עכשיו על נוסח שייקח בחשבון את צורכי המו"מ ואת דרישות הצדדים, אך לא יובא בקרוב למועצת הביטחון.



יועצו הצבאי של נשיא מצרים עבד אל־פתח א־סיסי אמר ל"מעריב־השבוע" כי "א-סיסי שבע רצון משיתוף הפעולה עם ישראל בלוחמה בטרור. השר המצרי לענייני שיתוף פעולה בינלאומי, מאיר פחרי, אמר שיש מקום לפתח שיתוף פעולה זה, כמו שיתוף פעולה בתחומים אחרים.



בתוך כך, יומיים לפני יום השנה של מהפכת ינואר 2011 , שחרר בסוף השבוע בית משפט בקהיר את עלא וגמאל, שני בניו של נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, לקראת משפטם החוזר בפרשת "כספי ארמונות הנשיא". שני הבנים שוחררו מכלא "אל־מזרעה" באזור טורה, שם ריצו כארבע שנות מאסר. בין המגבלות שהוטלו עליהם עד שיתקיים המשפט החוזר: איסור יציאה ממצרים, מגבלות על תנועתם ברחבי המדינה, ובקשה יוצאת דופן – "להמעיט בהופעות הפומביות של השניים כדי לא להתגרות ברגשות המצרים".