נשיא המדינה ראובן ריבלין, שהמריא לפנות בוקר (ראשון) לארצות הברית, לא ייפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, זאת לאחר שיוזמה של הבית הלבן לארגן פגישה בין שני האישים נכשלה.


גורמים בפמליית הנשיא בניו יורק, אמרו כי התקיימו מגעים בין הגורמים הרלבנטים בישראל לבין מקביליהם בבית הלבן בדבר אפשרות לקיים פגישה בין אובמה לריבלין במהלך ביקורו של הנשיא בניו יורק במסגרת אירועי יום השואה הבינלאומי באו"ם. 
מפמליית הנשיא נמסר, כי בשלב זה סוכם שפגישה בין השניים לא תתקיים במהלך ביקורו הנוכחי של ריבלין "מפאת אילוצי לוח זמנים" של שני הנשיאים, וכי מועד לפגישה עתידית ייקבע בהמשך.

עם זאת, ההערכה היא שהבית הלבן רצה להביך את ראש הממשלה בנימים נתניהו בגלל המשבר סביב נאומו המתוכנן בקונגרס. הנשיא ריבלין העדיף לא לעשות מהלך לשיפגע בנתניהו ולכן לא תתקיים הפגישה בין השניים.

יצויין כי המגעים בניסיון נעשו על רקע הודעת הבית הלבן כי אין בכוונת הנשיא אובמה לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו כשיגיע לוושינגטון על מנת לנאום בפני הקונגרס, כשבועיים לפני הבחירות לכנסת ה-20.

דוברת בית הנשיא מסרה כי לשכת ראש הממשלה לא הייתה מעורבת במגעים עם הבית הלבן, אולם משרד החוץ היה שותף למגעים, שכאמור, לא עלו יפה.