נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קיים הלילה (בין שני לשלישי) פגישת עבודה מדינית עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, אשר בהזמנתו הגיע לנאום בטקס לציון יום השואה הבינלאומי במליאת האו"ם. כשבחלון משתוללת סופת השלג הכבדה, דנו המנהיגים בנושאים העומדים על סדר היום של שיתוף הפעולה בין מדינת ישראל והאו״ם. 

בפתח הפגישה ברך הנשיא את המזכ"ל על פועלו בכל הקשור להנצחת השואה במוסדות האו"ם ואמר: "ברצוני להודות לך המזכ״ל, על ההזמנה לקחת חלק באירוע, ועל מחויבותך האיתנה למאבק באנטישמיות." הנשיא העלה בפני המזכ״ל את הצורך במינוי שליח למאבק באנטישמיות וביקש כי האו״ם ימשיך ויפעל להעלאת המודעות לנושא כפי שנעשה זה מכבר בכנס שהתקיים באו״ם בנושא.
הנשיא ריבלין הדגיש את חשיבות זיכרון השואה בימינו ואמר: "הבנת לקחי העבר מהותית ליכולת שלנו להתמודד עם האתגרים העומדים בפנינו היום, במזרח התיכון וברחבי העולם. השנאה על רקע דתי הולכת ומתחזקת, הפונדמנטליזם והטרור כובשים כל חלקה טובה ולא מותירים פינה החסינה מהם ברחבי הגלובוס- המאבק בהם הוא אינטרס עולמי ראשון במעלה. אני רוצה להודות לך על פועלך במאבק בקיצוניות ובטרור, ועל מאמציך לסייע במציאת פתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני".

המזכ"ל הודה לנשיא על היענותו להזמנה להגיע ולדבר במליאה המיוחדת לרגל יום השואה הבינלאומי וסיפר לנשיא כיצד השפיע עליו עמוקות ביקור שערך באושוויץ-בירקנאו לפני כשנה. ״הבעית אותי לראות את הזוועות בעיניי, ואין לי ספק שהביקור הפך אותי מחויב עוד יותר למאבק עבור זכויות האדם". 

ריבלין נפגש עם הורי חיילים בודדים שנפלו בצוק איתן 

הנשיא ריבלין ורעייתו נחמה, גם נפגשו אמש עם הוריהם של חיילים בודדים תושבי ארצות הברית, אשר נפלו במהלך מבצע "צוק איתן" במסגרת שירותם בצה"ל.
 
בפגישה השתתפו אווי וסטיוארט דונלד, הוריו של סמל מקס דונלד שטיינברג ז"ל, לוחם גולני שנפל בקרב ברצועת עזה, ולמעלה מ-30 אלף איש חלק לו כבוד אחרון וליוו אותו למנוחות בישראל ורחל ודוד אדיר, הוריו של סגן לירן אדיר ז"ל, לוחם שריון שנפל בקרב ברצועת עזה, שלושה שבועות בלבד לאחר נישואיו ונקבר אף הוא בישראל.  
 

ראובן ונחמה ריבלין במפגש המרגש עם משפחות החיילים השכולים 


הנשיא ביקש מההורים להיות אורחיו במליאת האו"ם בעת שינאם מחר, יום ד, בטקס יום השואה הבינלאומי. 
 
הנשיא חיבק את ההורים בחום ואמר להם: "אזרחי ישראל והעם היהודי ככלל חייבים לכם חוב שלא ניתן לפדותו לעולם. איבדתם את היקר מכול, וחוויתם את הבלתי ניתן להבנה- אובדן ילד. אנו חולקים עמכם את הצער והיגון, הכאב ולא פחות מכך אנו חולקים עמכם גאווה על כך שבניכם היקרים הקדישו את חייהם להגנה על העם היהודי ומולדתו הנצחית. בניכם הם בנינו, ואנו מבטיחים לשמר את מורשתם האמיצה כמגיני העם והארץ". 

"אני מוצאת נחמה בכך שאהב כל כך את ישראל
 
אביו של סרן לירן אדיר ז״ל, דוד, סיפר לנשיא ורעייתו על האובדן הקשה והגעגועים ללירן. ״אני לא יכול לקבל את לכתו,״ אמר דוד.
 
סטיוארט, אביו של מקס ז״ל, אמר כי עבורו, חייו היו מלאי שליחות. ״הייתה לו משימה והוא ביצע אותה וזו התחושה שאני נושא עימי. הלוואי ויכולתי להשיב את הגלגל לאחור אבל איני יכול ועל כן אני מוצא נחמה בכך שמקס מילא את שליחותו". 
 
אימו של מקס, אווי, סיפרה לנשיא עד כמה היה מקס גאה בשירותו הצבאי ובמדים שלבש. ״מקס היה תמיד קשוח כל כך על אף שמימדיו היו קטנים כל כך. תמיד נשא את המשאות הכי כבדים, אף פעם לא וויתר לעצמו גם מול המכשולים הפיזיים הכי מאתגרים. אני שומרת כל הודעה ששלח לי ומוצאת נחמה בכך שאני יודעת עד כמה הוא אהב את מדינת ישראל.״