"אפשר לפתור בעיות של פרוצדורה ביחס להופעתי בארצות הברית, אבל אם איראן תתחמש בנשק גרעיני זה יהיה הרבה יותר קשה לפתור, וזה הדבר שאנחנו מתנגדים לו וגם מתמקדים בו". כך אמר היום (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיום ביקור פצועים בבית החולים רמב"ם. 



נתניהו, שהגיע יחד עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, שב ואמר כי ישראל נמצאת תחת מתקפה מתמשכת שמאורגנת על ידי איראן. "איראן מנסה לעקור אותנו מכאן, הם לא יצליחו בזה. אנחנו נכה כאן שורש, נמשיך לעשות זאת, נמשיך להפריח את המדינה שלנו, נמשיך ליצור חיים חדשים", הוסיף.


לדבריו, ישראל נמצאת במהלך של מאבק מתמשך עם אותה איראן שפותחת נגדנו חזיתות חדשות, שמפעילה טרור במרחבי המזרח התיכון ובעולם כולו. "זו אותה איראן שהמעצמות עכשיו הולכות לעשות איתה הסכם שישאיר בידיה יכולת לפתח פצצות גרעין. זה הסכם שאנחנו מתנגדים לו וזה העיקר", הוסיף. 

שר הביטחון אמר: "אני בא מסיור בפיקוד הצפון, מאזור התקרית. בסך הכל התמונה ברורה לנו. אל מול הירי של חיזבאללה כוחותינו השיבו אש ותקפו במטוסי קרב, בארטילריה, במרגמות ובאש טנקים ופגעו במטרות של חיזבאללה. ברור לחלוטין שהתקרית הזו קשורה לאסטרטגיה איראנית לאתגר אותנו, בין אם זה מלבנון, בין אם זה מרמת הגולן, בין אם זה, אם אפשר, מרצועת עזה או מגזרות אחרות ואנחנו כמובן לא נאפשר, לא פגיעה בחיילים ולא פגיעה באזרחים. בהתאם לכך אנחנו פועלים.

לדבריו, פיקוד הצפון ערוך, מוכן, דרוך לכל אפשרות שתהיה, גם אם נראה לכאורה שההסלמה הנוכחית מאחורינו. "אנחנו דרוכים, ערוכים, גם בגבול לבנון, גם בגבול רמת הגולן ובכל מקום אחר. ואני חושב שאפשר כבר לראות את הצפון חוזר לשגרה, אנחנו בהחלט מעודדים את תושבי הצפון ואת המטיילים לנצל את סוף השבוע הזה לטייל, לעלות את החרמון, אנחנו נדאג לביטחונם".