היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כינס אתמול (ראשון) דיון דרמטי בלשכתו בפרשה שזכתה לכינוי ״פרשת הבקבוקים״ שמיוחסת לשרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בתום הדיון הדרמטי מסתמן: היועץ יפנה פעם נוספת למבקר המדינה על מנת לקבל את מלוא החומרים ולאחר מכן יקבל החלטה סופית. עם זאת כבר כעת מסתמן: קיימת תשתית מספיקה לבדיקה פלילית. 

ביוני האחרון הגיעו לידי מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא, תלונות שונות ביחס להתנהלות מעון ראש הממשלה. המבקר החל לבדוק, במקביל לבדיקה של פרשת ביביטורס, וגילה שתי פרשות נוספות שהעלו, לכאורה, חשדות בפלילים: פרשת רהיטי הגן ופרשת הבקבוקים. בפרשת רהיטי הגן נטען כי משפחת נתניהו החליפה בין ריהוט הגן החדש שנרכש למעון ראש הממשלה בריהוט גן זהה שהיה בביתם בקיסריה. 

בפרשת הבקבוקים נטען כי שרה נתניהו שלשלה לכיסה כספים שהתקבלו על ידי עובדי מעון ראש הממשלה בתמורה לפדיון בקבוקים שנעשה בהם שימוש בבית ראש הממשלה. לפני כשנתיים, כך עלה בבדיקת המבקר, בני הזוג נתניהו השיבו למדינה סכום של 4,000 שקלים בהמחאה, לפי חישוב של 1,000 ש״ח עבור על שנה.
לאחר חשיפת הפרשה התברר כי חוסר תיאום בין לשכת המבקר ללשכת היועץ המשפטי לממשלה הביאו לכך שפרשת הבקבוקים לא נחקרה והמבקר לא המשיך בבדיקה שלה, מאחר ושרה נתניהו אינה גוף ״מבוקר״ כמשמעו בחוק מבקר המדינה. 

 
לבני: "נתניהו שותה בחודש כמו שכר של מיליון עובדים"

בסוף השבוע היו תגובות רבות לפרשת הבקבוקים. עובדי המעון לשעבר, שחלקם מצויים בהליכי תביעה אזרחיים בבית הדין לעבודה נגד משרד הממשלה ובית ראש הממשלה, טענו כי הסכומים גבוהים בהרבה. בסוף השבוע התפרסמו עדויות שונות שהעמידו את הסכום אותו הוציא מעון ראש הממשלה, מכספי הציבור, לצורך קניית משקאות על כ-100 אלף שקלים במהלך השנים 2009 ו-2010. יו״ר התנועה, ציפי לבני, התייחסה גם היא לפרשה ואמרה כי ראש הממשלה נתניהו מוציא על אלכוהול כ-4,200 שקלים בחודש, "מחיר האלכוהול שנתניהו שותה בחודש הוא כמו שכר חודשי של כמעט מיליון עובדים בישראל”, אמרה מי שהייתה עד לאחרונה שרת המשפטים בממשלת נתניהו. 
גם ראש מטה ההסברה של הליכוד, ניר חפץ, התייחס בסוף השבוע לנתונים. חפץ טען כי הנתונים שהוצגו הם ״שקר וכזב״ והבטיח כי משרד ראש הממשלה יפרסם את הנתונים האמיתיים. אל ראש המטה הצטרף אתמול בבוקר תומך נוסף בנתניהו, ויקטור סרגה שתבע לפני מספר חודשים את משרד ראש הממשלה על פיטוריו ופוצה, במסגרת פשרה, ב- 150 אלף שקלים. בתצהיר שהתפרסם אתמול בעיתון ״ישראל היום״ של שלדון אדלסון, המקורב לראש הממשלה נתניהו, סרגה נזעק לימינה של משפחת נתניהו וטען כי רעיית ראש הממשלה לא קיבלה כספים, נימק את הצורך בהגשת התצהיר בכך שלא יכל לשמוע את השקרים שנאמרו בתקשורת כנגד משפחת נתניהו.
הסאגה בפרשת הבקבוקים נגעה גם לנתונים שפרסמה לשכת ראש הממשלה והתבררו כלא נכונים. במוצאי שבת פורסמה הודעה בה נכתב כי ”על פי בדיקה שנעשתה על ידי חשב משרד ראש הממשלה, ההוצאה הממוצעת ליום במעון ראש הממשלה לרכישת יין, היא של בקבוק ליום. הנתון זה מתבסס על בדיקת השנים 2013 ו-2014, בהן ניתן לפלח את ההוצאה על שתייה קלה ויינות״. 

בהודעה התייחסו גם להוצאות בשנים 2009 ו- 2010 על בקבוקי שתייה וטענו כי ההוצאות הסתכמו ב כ- 59.3 שקלים ליום, שהם 43,270 ש״ח בסך הכל. כאמור, פרסומים שונים העמידו את הסכום על כמאה אלף שקלים. אתמול בערב פרסמה לשכתו של נתניהו הודעה נוספת בה נטען כי החישוב לא היה נכון הסכום שהוצא על בקבוקי שתיה בשנים 2009-2010 עומד על 88,964 שקלים. בלשכת רוה״מ הסבירו כי הפער נבע בגלל מערכות מידע שונות.
 
הליכוד: "רביב דרוקר עובר שותף לעבירה פלילית"

בתוך כך חשף אתמול הפרשן הבכיר של חדשות 10, רביב דרוקר, פרטים מטיוטת דו״ח מבקר המדינה בפרשת ביביטורס. מדובר בפרשה הנמצאת בחקירה מזה ארבע שנים ונוגעת לטיסות שבוצעו בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו כיהן כשר וכחבר כנסת. במשרד מבקר המדינה סירבו להתייחס לפרסומים, אולם לא הכחישו את אמיתותם. בטיוטת הדו״ח נכתב כי ״קיים חשש שמימון נסיעות שר האוצר ומלוויו על ידי הבונדס העמיד אותו במצב של ניגוד עניינים".
מהליכוד נמסר בתגובה לטיוטת המבקר כי ״שוב מתברר שאין גבול לניסיונות להפיל את שלטון הליכוד בראשות נתניהו כולל שימוש באמצעים פליליים. כפי שהדגיש אתמול מבקר המדינה, 'הדלפה של טיוטות, או מסמכים הנחזים להיות טיוטות, זוהי תופעה פסולה ולא ראויה, המהווה עבירה על החוק'. המבקר קורא ליועץ המשפטי לממשלה להפעיל את סמכותו כלפי אלה שעוברים על החוק בהקשר זה. המסמך שפורסם על ידי רביב דרוקר, אינו תואם את הטיוטה הראשונית שקיבל ראש הממשלה, והוא אינו כולל את התייחסותם של ראש הממשלה ושל אנשים נוספים. ראש הממשלה דחה מכול וכול את הטענות הכלולות במסמך ובכול מקרה רק הדוח הסופי של מבקר המדינה הוא הרלוונטי.  לפיכך ברור כי רביב דרוקר, וכל מי שמצטט או מפרסם את דבריו, שותף לדבר עבירה פלילית שדינה מאסר״.