הזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני הקונגרס נראתה לו וליו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר כתרגיל פוליטי מבריק, אולם כעת נראה כי מדובר בטעות שעלולה להיות הרסנית, כך טוען היו.אס.איי טודיי במאמר המערכת שלו. 

המאמר מזכיר את התגובות הפוליטיות הקשות בישראל, כולל את דבריו של השגריר לשעבר בוושינגטון, מייקל אורן, שאמר כי התמיכה הדו מפלגתית בישראל בסכנה. 
אולם, כותבי המאמר טוענים כי הסכנה הגדולה באמת של הנאום והשפעתו על שיחות הגרעין עם איראן, היא עימות נוסף במזרח התיכון שיעסיק את האמריקאים. מניעת הסכם כל כך מוקדם, כמו שרוצים נתניהו והגורמים הקיצוניים באיראן, יהרוס את הסיכוי האחרון והטוב ביותר לפתרון של שלום, וזאת משום שהסיכוי שאיראן תיכנע תחת לחץ שואף לאפס. 

בנוסף, אומרים הכותבים, ה"תרגיל הפוליטי" של נתניהו וביינר, עלול להחליף את הברית בין ישראל לארצות הברית בברית בין הליכוד למפלגה הרפובליקנית. 
"אין משימה יותר רגישה - או יותר מסוכנת - מאשר למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. שש המעצמות הנושאות ונותנות עם טהרן הראו המלך המו"מ אחדות מרשימה מאד. יהיה חבל אם כל המאמץ הזה ירד לטמיון בגלל תרגילים פוליטיים".

"לחץ הוא הכלי הטוב ביותר"
הסנאטור מרקו רוביו, חבר הוועדה ליחסי חוץ של הסנאט, מהמפלגה הרפובליקנית, כתב מאמר תגובה למאמר המערכת של היו.אס.איי טודיי. לדבריו, ההתנהגות של איראן מוכיחה שלחץ נוסף הוא הכלי הטוב ביותר כדי למנוע ממנה נשק גרעיני.
לדברי רוביו, כשם שהנשיא אובמה ציטט את דבריו של ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון על שיחות הגרעין, העם האמריקאי צריך לשמוע מה יש לראש המדינה, שככל הנראה תהיה הכי מאויימת מאיראן גריעינית, לומר בנושא. 

"האמריקאים צריכים לשמוע את נתניהו". סנאטור רוביו. צילום: רויטרס 
 
"עלינו לזכור שישראל ספגה ירי רקטות של חמאס במשך שבועות, ורק בשבוע שעבר נהרגו שני חיילים על ידי שלוחת איראן בלבנון, חיזבאללה. עבור הנשיא אובמה, שיחות הגרעין  הן המורשת שלו. עבור ישראל מדובר בעניין של חיים ומוות".
"לאור הסיכונים", מוסיף רוביו, "חבל שהבית הלבן פוגע בביקור ותמיכה הדו מפלגתית האמית בקונגרס, במקום להגיע להסכם שיסגור את תכנית הגרעין האיראנית".