דו״ח מבקר המדינה על הוצאות בית ראש הממשלה יתפרסם ב- 17 בפברואר, חודש לפני הבחירות. במקביל להודעת המבקר על תאריך הגשת הדו״ח העבירו ממשרדו את החומרים בפרשת הבקבוקים של שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ללשכתו של היועץ. החומרים שהמבקר יפרסם יעברו גם הם, כך מסתמן כעת, לבחינת היועץ, על מנת שיחליט האם להורות על הליך בדיקה או חקירה בפרשות "ביבי טורס", "הבקבוקים" ו- "רהיטי הגן".
 
נראה כי מצבו של ראש הממשלה הולך ומסתבך לקראת הבחירות. בין החומרים שהועברו אמש ליועץ המשפטי, יהודה וינשטיין, לממשלה גם מכתב נלווה של המבקר, השופט יוסף שפירא, בו הוא כותב ביחס לחומרים כי קיים "חשש לפלילים ולפגיעה בטוהר המידות".

מאוחר יותר, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פירסם תגובה בנושא: "״אנו נתייחס לדוח על הוצאות מעון ראש הממשלה כשיתפרסם - ויוכח שהכול נעשה כדין. ביחס לטענות של מני נפתלי, שאינן כלולות בדוח ההוצאות שיימסר על ידי המבקר, מדובר בשקרים והשמצות של אדם המנסה להוציא כספים מהמדינה שלא כדין תוך כדי הכפשה שקרית בלתי פוסקת של ראש הממשלה ורעייתו. 

וינשטיין קיים ביום ראשון השבוע דיון בפרשת הבקבוקים, בעקבותיו יצאה הבקשה למשרד המבקר, שיעביר את החומרים, שכן פרשת הבקבוקים אינה יכולה להמשיך ולהיבחן במשרד המבקר, מאחר ושרה נתניהו אינה גוף ״מבוקר״ לפי החוק. גם הבדיקה הראשונית בלשכת היועץ העלתה כבר ביום ראשון כי קיימת תשתית מספקת על מנת להורות על הליך של בדיקה פלילית. היום צפויים אנשי לשכתו של היועץ המשפטי לממשלה לעבור על החומרים ורק לאחר מכן תתקבל החלטה סופית. 
 
החלטה נוספת, יצטרך וינשטיין לקבל בפרשות ״ביבי טורס״ ו״רהיטי הגן״, כאשר גם שם המבקר מצא חשש לפליליים ויעביר את החומר, עם פרסום הדו״ח, ללשכתו של היועמ״ש, בהתאם לסעיף 1ג לחוק המבקר, על מנת שוינשטיין יחליט אם יש בחומרים תשתית מספקת לחקירה פלילית.
 
ב"פרשת הבקבוקים" נטען כי שרה נתניהו שלשלה לכיסה כספים שהתקבלו על ידי עובדי מעון ראש הממשלה בתמורה לפדיון בקבוקים שנעשה בהם שימוש בבית ראש הממשלה. לפני כשנתיים, כך עלה בבדיקת המבקר, בני הזוג נתניהו השיבו למדינה סכום של 4,000 שקלים בהמחאה, לפי חישוב של 1,000 ש״ח עבור על שנה. פרשת ״ביבי טורס״ נוגעת לטיסות שבוצעו בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו כיהן כשר וכחבר כנסת. בפרשת ״רהיטי הגן״ נטען כי משפחת נתניהו החליפה בין ריהוט הגן החדש שנרכש למעון ראש הממשלה בריהוט גן זהה שהיה בביתם בקיסריה. 

"לדוגמה, רהיטי הגן לא נרכשו עבור הבית בקיסריה אלא עבור המעון הרשמי בבלפור, ושם הם נמצאים. לאחרונה מתנהל קמפיין תקשורתי מתוזמן ומתוזמר, שנועד להלך אימים על מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, במטרה להפיל את שלטון הליכוד בראשות נתניהו. לא ניתן לקמפיין הפוליטי הזה להסיט את תשומת הלב של הציבור מהנושא המרכזי שעל הפרק - מי ישמור על ביטחון ישראל".
 
כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כינס אתמול (ראשון) דיון דרמטי בלשכתו בפרשה שזכתה לכינוי ״פרשת הבקבוקים״ שמיוחסת לשרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בתום הדיון הדרמטי הסתמן: היועץ יפנה פעם נוספת למבקר המדינה על מנת לקבל את מלוא החומרים ולאחר מכן יקבל החלטה סופית. עם זאת כבר כעת מסתמן: קיימת תשתית מספיקה לבדיקה פלילית. 
 
ביוני האחרון הגיעו לידי מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא, תלונות שונות ביחס להתנהלות מעון ראש הממשלה. המבקר החל לבדוק, במקביל לבדיקה של פרשת ביביטורס, וגילה שתי פרשות נוספות שהעלו, לכאורה, חשדות בפלילים: פרשת רהיטי הגן ופרשת הבקבוקים. בפרשת רהיטי הגן נטען כי משפחת נתניהו החליפה בין ריהוט הגן החדש שנרכש למעון ראש הממשלה בריהוט גן זהה שהיה בביתם בקיסריה. 

בפרשת הבקבוקים נטען כי שרה נתניהו שלשלה לכיסה כספים שהתקבלו על ידי עובדי מעון ראש הממשלה בתמורה לפדיון בקבוקים שנעשה בהם שימוש בבית ראש הממשלה. לפני כשנתיים, כך עלה בבדיקת המבקר, בני הזוג נתניהו השיבו למדינה סכום של 4,000 שקלים בהמחאה, לפי חישוב של 1,000 ש״ח עבור על שנה.
 
לאחר חשיפת הפרשה התברר כי חוסר תיאום בין לשכת המבקר ללשכת היועץ המשפטי לממשלה הביאו לכך שפרשת הבקבוקים לא נחקרה והמבקר לא המשיך בבדיקה שלה, מאחר ושרה נתניהו אינה גוף ״מבוקר״ כמשמעו בחוק מבקר המדינה.