דיפלומטים אירופיים דיווחו למקורות רשמיים בישראל כי ארה"ב ואיראן מתקרבות להסכם שיאפשר לטהרן להחזיק במספר רב של צנטריפוגות בתמורה להתחייבות איראנית ליציבות אזורית. כך דווח הבוקר (שני) בגלי צה"ל. 



לפי גורמים באיחוד האירופי, מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי ומקבילו האיראני מוחמד זריף, דנו בהגדלת מספר הצנטריפוגות שאיראן תורשה להחזיק. בתמורה, איראן תתחייב לעשות ככל יכולתה להבטיח שקט בעיראק, אפגניסטן וסוריה. 
הדיפלומטים האירופיים מצוטטים בידי מקורות רשמיים בישראל כאומרים שהאמריקאים ביצעו התקדמות משמעותית בשיחות עם איראן, עד כדי כך שהם מוכנים לאפשר לאיראנים להחזיק ב-6,500 צנטריפוגות פעילות, ולהסיר סנקציות שפגעו קשה בכלכלה האיראנית בשנים האחרונות. 

על פי המקורות, האירופיים מסרו כי הם מתנגדים להבנות, והוסיפו כי הם חושדים שוושינגטון פועלת מאחורי גבה של בריסל, וכי קרי לא טורח לעדכן אותם בפרטי השיחות שלו עם זריף. 
 
ישראל חוששת כי המוכנות של ממשל אובמה לאפשר לאיראן לשמור על הצנטריפוגות תביא בפועל את איראן להיות "מדינת סף גרעינית", ותאפשר להם לבנות פצצה גרעינית בתוך חודשים ספורים אם יבחרו לעשות כן. תרחיש כזה איננו מקובל על ירושלים. 

ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר יעקב עמידרור אמר על פרטי ההסכם המתגבש כי אם הדברים נכונים "מדובר במחדל בסדר גודל היסטורי". עמידרור הוסיף כי "ארה"ב מוכנה לאפשר לאיראן להגיע למעשה לנשק גרעיני, אם לא עכשיו אז בעוד מספר שנים, תמורת שקט במקומות אחרים".