שליח חדש לאו"ם במזרח התיכון. שר החוץ לשעבר של בולגריה, ניקולאי מלאדנוב, מונה על ידי האו"ם כמחליפו של רוברט סרי כמתאם המיוחד לתהליך השלום במזרח התיכון.

בשש שנות כהונתו היו לסרי יחסים רעועים עם הממשלה בירושלים, ששיאם היה כששר החוץ אביגדור ליבמן ביקש להכריז עליו כאישיות בלתי רצויה על כך שהעביר כסף לתשלום המשכורות ברצועת עזה בניגוד לרצונן של ישראל והרשות הפלסטינית.
מנגד, מלאדנוב אמר בראיון לג'רוזלם פוסט ששרי החוץ האירופים לא תמיד מבינים מול מה עומדת ישראל. הוא אף אמר כי לדעתו טורקיה הגיבה "יותר מדי בחומרה" על פרשת המרמרה.

בראיון אמר מלאדנוב ש"מדינות רבות איבדו את הרגישות לסביבה הביטחונית הקשה של ישראל. "אנחנו תמיד אומרים שאנו מכירים בלגיטימיות של הדאגות הביטחוניות של ישראל, אבל לפעמים אני תוהה אם אנחנו יודעים מה עומד מאחורי המילים האלה". 
"חשוב להבין מה זה לגור במקום כמו בשדרות, תחת איום הקסאמים ומה זה אומר לחיות תחת הפחד שמישהו יחליט לפוצץ את עצמו באמצע הרחוב, או כשיש מדינה אחרת שאומרת  שהיא רותה להשמיד אותך". 
למרות זאת, הדיפלומט הבולגרי אומר כי חשוב להכיר גם בקשיים שחווים הפלסטינים: "יחד עם חשיבות הביטחון לאזרחים, צריך גם להסתכל מעבר לאופק ולחשוב איך פותרים את הסכסוך".
מלאדנוב מגיע לאזור מעיראק, שם היה השליח המיוחד של האו"ם. קודם לכן היה בשמך שלוש שנים שר החוץ של בולגריה וכיהן בנשך שנתיים כשר ההגנה.