שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר בתגובה להודעתו של שר החוץ של טורקיה כי יחרימו את וועידת מינכן שדנה בנושאים בטחוניים, עקב השתתפות ישראל, כי היא "מוכיחה שוב עד כמה היתה גדולה הטעות בהחלטה להתנצל בפני טורקיה".



בכך, תקף את צעדו של נתניהו שהתנצל בפני הטורקים בעקבות אירועי ספינת המרמרה והוסיף כי "כל עוד שולטת בטורקיה ההנהגה הנוכחית בראשות ארדואן וחבריו, אין סיכוי לשיקום היחסים בין שתי המדינות משום שטורקיה של ארדואן היא מדינה שרק מעוניינת להתקיף ולנגח את ישראל ויש להתנהל מולה בהתאם ולעמוד על האינטרסים הישראליים״.


מוקדם יותר היום, שר החוץ הטורקי מלבוט קווסובלו ביטל את השתתפותו בועידת הביטחון במינכן ברגע האחרון, ואמר שהוא לא מעוניין לקחת חלק בישיבה משותפת עם הנציגות הישראלית. 
 
"הייתי אמור להשתתף בוועידה אבל החלטנו שלא לעשות כן, לאחר שהוסיפו את הגורמים הרשמיים מישראל לישיבה בנושא במזרח התיכון ברגע האחרון", אמר קווסובלו במסיבת עיתונאים בברלין, שם נפגש עם שגרירי טורקיה היושבים באירופה.
 
בתגובה, אמרו בצד הישראלי, מטעמו של ראש המשלחת הישראלית לוועידה, השר שטייניץ כי ״ישראל מביעה פליאה על הצעד הטורקי. ישראל תשתתף בכל וועידה בין לאומית חשובה על אפם וחמתם של הטורקים.  כפי שתוכנן מראש אני מתכוון לייצג את ישראל בכבוד ובגאווה בדיון החשוב על עתיד המזרח התיכון".
 
שטייניץ אמר כי ישראל תסביר בוועידה כי המזרח התיכון ניצב בפני שני איומים מרכזיים: איום הגרעין האיראני, ואיום האיסלאם הרדיקלי , המתבטא בטרור. "ההחרמה הטורקית מהווה למעשה הזדהות עם האיסלאם הרדיקלי, וקבוצות טרור כגון האחים המוסלמים והחמאס - ויותר מאשר שהיא פוגעת בישראל- היא מטילה צל כבד על עתידה של טורקיה ועל אופיה״, מסר שטייניץ.