למרות המחאה המתפשטת נגד נאומו בקונגרס האמריקאי, ועל רקע הודעתו של סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כי לא יגיע לנאום, נחוש ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע לוושינגטון בתחילת חודש מרץ, בטענה כי לנאומו משקל רב על תוצאות הסכם הגרעין בין המעצמות ואיראן, ומכאן הדחיפות של מהלכיו. "נעשה הכל ונפעל בכל דרך כדי לעצור את הגרעין האיראני ולסכל הסכם רע ומסוכן שיטיל עננה כבדה על עתידה של מדינת ישראל וביטחונה", אמר נתניהו בישיבת הממשלה אתמול בבוקר (ראשון).
 
בשעות הערב, באירוע של פעילים ותומכים מהקהילה הצרפתית בישראל שהתקיים בירושלים, הוסיף נתניהו: ״בסוף השבוע התקיימו שיחות בין מזכיר המדינה האמריקאי קרי לשר החוץ של איראן. הם הודיעו שבכוונתם לקדם הסכם גרעין שמתגבש בין שש המעצמות ואיראן עד סוף חודש מרץ. מכל מה שאני יודע זה הסכם רע, הסכם שמסוכן מאוד למדינת ישראל, לאזור ולשלום העולם. לפי ההסכם, איראן יכולה תוך זמן קצר לפרוץ לגרעין או ללכת אל הגרעין בהסכמה בתוך שנים, ולהיות בעלת יכולות תעשייתיות לייצר המון פצצות. חובתו של כל מנהיג לעמוד בצורה ברורה שאינה משתמעת לשתי פנים ולהתנגד להסכם הזה - וכך אני עושה״.
 
בהודעה נוספת שפירסם נתניהו אמש, הוא התחייב שלא להרכיב ״ממשלה עם מפלגות השמאל, מפני שתהום אידיאולוגית פעורה כיום בין הליכוד לבין בוז׳י וציפי. הבית היהודי ישבו בממשלת ליכוד רחבה שאקים״.
 

יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, ממשיך מצדו לתקוף את נתניהו על שלדעתו הוא הורס את הברית האסטרטגית עם ארה׳׳ב. לאחר שעשה זאת שלשום בוועידת הביטחון הבינלאומית במינכן, אמר אתמול הרצוג בכנס של המרכז להעצמת האזרח כי "שאלה קריטית שצריך לעסוק בה ביושר היא אם ארה׳׳ב תהיה ידידה תומכת של מדינת ישראל ושל הממשלה בראשותי, או שהיא תהיה אויבת שנמצאת בעימות חריף ואלים עם הממשלה בראשות ביבי. במקום להילחם באויבים שלנו, נתניהו נלחם בידידים שלנו. אנחנו נשקם את היחסים עם ארה"ב ונגייס את העולם מאחורי ישראל ולטובת האינטרסים הישראליים". 

על ההסכם המתגבש מול איראן אמר הרצוג: "לא נסכים בשום פנים ואופן לקיומם של ארגוני טרור רצחניים או לקיומה של איראן גרעינית, אבל לא נוכל לנצח אותם ולשמור על ביטחון אזרחינו בלי בריתות עולמיות ואזוריות".
 
ואילו יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, מתח אתמול ביקורת על התנהלותם של נתניהו והרצוג סביב הנאום בקונגרס. "מה שאנחנו רואים זה אובדן עשתונות של המערכת בנושא האיראני, שהוא נושא חשוב הרבה יותר מהצרכים הפוליטיים של כל המפלגות", אמר לפיד, "בוז'י עשה טעות מפני שלא תוקפים ראש ממשלה מכהן בחוץ לארץ ומול התקשורת הזרה בנושא כמו הנושא האיראני. נתניהו עשה ועושה עדיין טעות והוא צריך לבטל את הנסיעה הזאת לקונגרס, שבמקום לעזור לאינטרסים הישראליים במניעת הגרעין האיראני, היא גורמת נזק לאינטרסים הישראליים. ובעיקר, שניהם צריכים להפסיק להתעסק בפוליטיקה ולזכור שהדבר החשוב הוא לעצור את הגרעין האיראני".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס למשבר ביחסים עם ארה"ב. במפגש שערך במעון הנשיא בירושלים עם ראשי הנציגויות של משרד החוץ בצפון אמריקה ודיפלומטים ישראלים העתידים לצאת לשליחויותיהם בקרוב, אמר ריבלין: "לעיתים, השליחות במדינות הידידותיות לנו קשה אף יותר ומצריכה שימוש בשכל ודעת כדי להמשיך ולקיים את הקשרים החמים הקיימים ולעמוד במבחנים כאלה ואחרים במהלך הזמן. עלינו לזכור כי היחסים והידידות היא בין העמים", הוסיף הנשיא, "אנו ידידים חוצי מפלגות ודעות, ויש לזכור כי גם ידידים יכולים להיות חלוקים בדעתם, וגם בין ידידים מותר להסכים שלא להסכים - אם בנושא האיראני או בנושא הטרגדיה הישראלית-פלסטינית, שאותה אנו חיים שנים רבות".