דן שפירו, השגריר ארה"ב בישראל, שהגיע לארץ, התייחס היום (שני) ליחסים בין ארה"ב וישראל, ואמר: "לא הייתי מגדיר את המצב הנתון כמשבר, כרגע יש אי-הסכמות, אבל אנחנו נעבור גם את זה".



על נאום נתניהו אמר שפירו: "אין לי מה להוסיף למה שאמרו דוברי מחלקת המדינה והבית הלבן. נמשיך עם העבודה המשותפת שלנו". כמו כן, התייחס שפירו להסכם עם איראן ואמר: "יש לנו מטרה ברורה- והיא להגיע במידת האפשר, להסכם דיפלומטי- שאיראן לא תציג נשק גרעיני". 



לשאלה "האם היה עדיף שבנימין נתניהו לא יגיע לוושינגטון"?, ענה השגריר כי "אין לי מה להוסיף למה שאמרו הדוברים שלנו". את דבריו אמר שפירא בפתיחת שבוע היהלומים בבורסת היהלומים שברמת-גן. 



כזכור, למרות המחאה המתפשטת נגד נאומו בקונגרס האמריקאי, ועל רקע הודעתו של סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כי לא יגיע לנאום, ראש הממשלה הודיע כי הוא נחוש להגיע לוושינגטון בתחילת חודש מרץ, בטענה כי לנאומו משקל רב על תוצאות הסכם הגרעין בין המעצמות ואיראן, ומכאן הדחיפות של מהלכיו. "נעשה הכל ונפעל בכל דרך כדי לעצור את הגרעין האיראני ולסכל הסכם רע ומסוכן שיטיל עננה כבדה על עתידה של מדינת ישראל וביטחונה", אמר נתניהו בישיבת הממשלה אתמול בבוקר.