בעקבות התערבות לשכת ראש הממשלה ופסילת המינויים של אבנר הולצמן ואריאל הירשפלד, שני חברים בוועדת השופטים לפרס ישראל לספרות, אומרים היום (שלישי) במחנה הציוני: "במדינה של ביבי-בנט-סטרוק-סמוטריץ׳ המילים שוויון, דמוקרטיה וחופש ביטוי אסורות. המילים כספים קואליציוניים, התנחליויות מבודדות, בידוד בינלאומי, שחיתות שלטונית, שריפת ספרים ותג מחיר הן מציאות חיינו".



במחנה הציוני הוסיפו: "זו התהום אליה מובלים אזרחי ישראל בשש השנים האחרונות על ידי נתניהו, ומהתהום הזו נחלץ את מדינת ישראל ב-17.3. ביבי בוחר את השופטים לפרס ישראל - והציבור ישפוט אותו ביום הבחירות".



בנוסף לכך, פירסמה ציפי לבני בעמוד הפייסבוק שלה: "נתניהו (על ידי היועצת שלו) פסל את אבנר הולצמן ואריאל הירשפלד מחברותם בוועדת פרס ישראל לספרות. הסיבות לפסילה נותרו עלומות כי ביבי לא אוהב שקיפות. אבל אתם יכולים לנחש לבד מה המניעים או שתעשו גוגל ותגלו את הסיבה".



גם יו"ר מרצ, זהבה גלאון, התייחסה לפסילה וקראה ליועמ"ש לממשלה להורות לנתניהו להקפיא כל שינוי בהרכב וועדת פרס ישראל עד לאחר הבחירות. "נתניהו לא צריך לעשות פוליטיזצייה מפרס שאמור להינתן על סמך מצויינות לבד, ולא למקורבים מטעמו".



גלאון מוסיפה: "מדובר בפוליטיזציה גסה של פרס שאמור להינתן על סמך מצוינות בלבד. נתניהו רוצה ועדה מטעם, שתסדר פרס למקורבים שלו ותהייה חותמת גומי לגחמותיו".