אחרי שראש הממשלה, בנימין נתניהו, סירב להפגש עם סנאטורים דמוקרטים במהלך ביקורו בוושינגטון בשבוע הבא, הוא הודיע הערב (חמישי) כי ייפגש עם ההנהגה הדו מפלגתית של הסנאט מייד אחרי נאומו.



לדברי לשכת ראש הממשלה, ההזמנה לפגישה הגיעה ממנהיגי שתי המפלגות בסנאט, מיטש מקונל והארי ריד. ראש הממשלה נענה והפגישה נקבעה מייד לאחר הנאום. לאחר הפגישה יחזור ראש הממשלה ארצה.



גורמים בכירים אמרו כי היענותו של נתניהו קשורה לעובדה כי מדובר מפגש עם הנהגה דו מפלגתית, ולא עם מפלגה מסויימת. במכתבו לסנאטורים הדמוקרטים כתב נתניהו כי הוא מסכים "בלב שלם" שהיחסים החזקים בין המדינות נבנו על תמיכה מלאה: "אני גם מבין את מלוא חשיבותה של תמיכה מלאה כדי לוודא שהברית בינינו תישאר חזקה גם בעתיד", כתב.



גורמים בלשכת ראש הממשלה, אמרו כי ראש הממשלה נחוש להסביר שהעסקה עם איראן מסוכנת ושאין לקיים את ההסכם. כזכור, נתניהו צפוי להמריא לארצות הברית ולשאת שני נאומים - הראשון באייפא"ק ביום שני בערב (שעון ישראל) וביום שלישי בערב (שעון ישראל) בקונגרס, במה שגרר אחריו שורה של ביקורות קשות בנושא הן בישראל והן בארצות הברית. נתניהו מתכוון לדבר בעיקר על הנושא האיראני.