מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר היום (ראשון) כי הוא מקווה שנאומו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני שבו הוא צפוי להזהיר מפני עסקת הגרעין שצפויה להיחתם בין איראן והמעצמות, לא תהפוך ל"זירת התגוששות פוליטית" (משחק פוטבול פוליטי - מונח שמשמעו התגוששות פוליטית סביב סוגיה שאינה פוליטית בעיקרה מ.א.). 

"נתניהו יתקבל בברכה והוא מוזמן לנאום בארה"ב כמובן", אמר מזכיר המדינה האמריקני בהתייחסו לסערה בשתי המדינות סביב הנאום המדובר.
בראיון לתוכנית הטלוויזיה "השבוע" המשודרת ברשת ABC האמריקנית, אמר קרי כי לארה"ב מגיע "להנות מהספק" על מנת לנסות ולראות אם עסקה על תוכנית הגרעין יכולה להיות מושגת עם איראן, כך שתמנע כל צורך בצעדים צבאיים על מנת לרסן את  שאיפות האטום של טהרן.

מוקדם יותר היום המריא נתניהו לוושינגטון מנמל התעופה בן גוריון, שם הוא צפוי לנאום ביום שלישי בפני הקונגרס האמריקאי ויביע את התנגדותו להסכם הגרעין עם איראן.  נתניהו אמר לפני צאתו: "אני יוצא לוושינגטון בשליחות גורלית, אפילו היסטורית. אני שליח של כל אזרחי ישראל, כולל אלה שלא מסכימים איתי. אני חש דאגה עמוקה לגורלם של אזרחי ישראל, לגורלו של עם ישראל ושל מדינת ישראל. אעשה כל מה שצריך על מנת להבטיח את עתידנו".
 
ראש הממשלה צפוי להגיע לוושינגטון הערב ומחר הוא יישא נאום בפני איפאק, השדולה למען ישראל. לאחר הנאום בקונגרס, צפוי נתניהו להיפגש עם נציגים בכירים של שתי המפלגות בקונגרס, זאת לאחר שהוא הואשם בפגיעה באינטרסים של ישראל מול ארצות הברית כדי לטפח את היחסים עם המפלגה הרפובליקנית.

נאומו של נתניהו גרם למתיחות בינו לבין הבית הלבן לאחר שהוזמן על ידי יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר. מנגד,  סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי של הנשיא ברק אובמה, אמרה כי הוא הרסני ליחסי ארצות הברית וישראל.  מזכיר המדינה, ג'ון קרי, אמר כי אלה המתנגדים להסכם, לא יודעים מה יש בו. קרי אף פקפק בשיקול הדעת של נתניהו ואמר שראש ממשלת ישראל טועה בשיפוט המצב. הוא הזכיר כי בשלב מסוים, נתניהו לא תמך בהסכם הביניים שנחתם בין איראן והמעצמות, אבל כעת הוא רואה שזה עזר לעצור את התפתחות תוכנית הגרעין האיראנית. קרי אמר שנתניהו "אולי שופט את המצב באופן שלא נכון כאן".