מחאת האוהלים חוזרת? כמה אוהלים הוקמו בשדרות רוטשילד שבתל אביב, בסמוך לכיכר הבימה ולשם הגיעו עשרות בני אדם וצפויים להגיע עוד אלפים. גם דפני ליף, ממנהיגות מחאת האוהלים של 2011, צפויה להגיע אל המקום. האירוע נפתח תחת הכותרת "בן 40 ואין לי דירה", יוזמה שנפתחה בפייסבוק על ידי שי כהן, אב לשני ילדים מגבעתיים.



לאירוע בפייסבוק נרשמו יותר מאלפיים איש, במה שהחל כיום הולדת 40 לכהן. בפירוט האירוע נכתב: "זוכרים? אנחנו עדיין נשחקים, עדיין עובדים יותר מדי ומרוויחים פחות ועדיין הכל פה יקר מדי... וגם יומולדת וזה - וכמו שאתם מכירים אותי, אין מקום לחגוג באמת אלא במהפכה".



"לפני כשבועיים ישבתי עם חברים וחשבנו מה אפשר לעשות ליום הולדת 40, שאי אפשר לחגוג היום בלי מידה של זעם ועצב. מאז המחאה הקודמת שהשתתפנו בה לא התקדמנו בכלל כי בארבע השנים האלה מחירי הדיור רק האמירו", אמר ל"מעריב" כהן והוסיף: "נדמה שהמערכת הפוליטית רק פיתחה מאז עוד יותר אדישות וריחוק מסדר היום שמעניין את האזרח בישראל. עסוקים במערכת הבחירות הזאת בעיקר ב'ספינים', לכלוכים אחד על השני, ניסיון לקדם סדר יום ביטחוני על חשבון החברתי ולא בצידו עם איראן ודאע"ש וזה כשאנחנו לא מצליחים להתפרנס מספיק בכבוד ולהגיע לדיור". 

ח"כ איציק שמולי הגיב לחזרת האוהלים לרוטשילד ואמר כי "ביבי שולח את הצעירים לגור בתוך הפצצה האיראנית, וחוץ מהמדיניות הכושלת שלו מקוממת במיוחד ההתעלמות שלו מהבעיה. עצם העובדה שהליכוד מתחמק מלהציג את המצע שלו בתחום הדיור מעידה יותר מכל שלאף אחד שם אין כוונה אמיתית לפתור את הבעיה. דוח המבקר קבע מפורשות כי ממשלת נתניהו כשלה בהתמודדות עם משבר הדיור".


מקימים אוהלים ברוטשילד, גרסת 2015. צילום: אבשלום ששוני

לכהן יש מסר ברור לראש הממשלה נתניהו שנמצא בדרכו לוושינגטון: "אדוני ראש הממשלה, תסתכל מה קורה כאן. אזרחי ישראל רוצים ממך סדר יום אחר. האזרחים רוצים פתרונות מוחשיים שבידיך לדיור, ליוקר המחיה. כאן ועכשיו כי אלה החיים עצמם". כהן מבטיח: "אנחנו נהיה כאן בכל מספר ונתכנן תכניות מעשיות לקדם סדר יום אזרחי. גם ב-14 ביולי 2011 היו כאן רק ארבעה אוהלים. נראה לאן נגיע אנחנו". 
 
עיריית תל אביב אפשרה את הפעילות במגבלות מסויימות ואף פקח לא נראה במקום ולכן ככל הנראה העירייה בינתיים מעדיפה להעלים עין מהפעילות. במקום ניתן היה להבחין גם בפעילים פוליטיים של צעירי מרצ וגם בפעילי הקמפיין V15 להחלפת השלטון אבל אלה נבלעו בין שלל פעילים חברתייים. 


שי כהן, יוזם המחאה הנוכחית ברוטשילד. צילום: אבשלום ששוני




צילומים: אבשלום ששוני