היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הנחה את המשטרה לנקוט בכל פעולה אשר נדרשת כדי למנוע שיבוש הבדיקה ובכל פעולה אשר לדעת המשטרה יש מקום לנקוט בה ללא דיחוי, כך עולה מתשובה שנשלחה מלשכתו של היועץ לזהבה גלאון ביחס להחלטתו לפתוח בבדיקה בפרשות מעונות ראש הממשלה. 

כבר ביום ראשון פורסם ב"מעריב השבוע" כי חלק מהליך הבדיקה כבר החל. גורם בכיר בלשכתו של היועץ וינשטיין אמר למעריב כי ״הבדיקה בעיקרה נדחתה עד אחרי הבחירות, אך חלקה מתחיל כבר אמנם עד לשלב זה לא נמצאו ראיות למעורבות ראש הממשלה עצמו, אך מעורבותו תיבחן לאורך הליך הבדיקה.
כפי שדווח כאן לראשונה, שניים מהבכירים בפרקליטות, אשר נכחו בדיון ביום חמישי האחרון, אז החליט היועמ״ש על הליך בדיקה בפרשות, סברו כי לא נכון לקיים את הליך הבדיקה או אפילו לדון בכך קודם לבחירות. לבסוף קיבל היועמ״שׁ את עמדתם של שנים אחרים - פרקליט המדינה, שי ניצן והמשנה ליועמ״ש (פלילי), רז נזרי, שסברו כי אין מקום להמנע מבדיקה וכי ההודעה על כך צריכה לצאת כבר באותו היום.

במסגרת דיון המצומצם הסכימו השלושה כי התשתית מבחינת החומרים אמנם עוסקת בזוטי דברים ולו היה מדובר באזרח "המשטרה לא הייתה מטפלת בזה״, אך ההחלטה לפתוח בבדיקה נבעה מהמכלול של ההתנהגות וגם מהעובדה שמדובר בראש ממשלה. אחד הנימוקים שהועלו באותו דיון היה כי האינטרס הציבורי הוא זה שמחייב את ההליך. כבר באותו מעמד הוחלט: הודעה בזמן אמת, עיקר הבדיקה אחרי הבחירות. 

המכתב שנשלח לגלאון בא על רקע ביקורת ציבורית על ההחלטה לדחות את הליך הבדיקה ומחשש לשיבוש מהלכי משפט. הגורם הבכיר בלשכתו של וינשטיין, ששוחח השבוע עם מעריב השבוע, הסביר, ״צריך להבין, ההחלטה התקבלה באופן מאוד זהיר. זו החלטה נכונה וזהירה. בנושא הבחירות המחשבה הייתה שמשעה שהציבור יודע את הפרטים".

"היה נכון לפעול אחרת אם היינו יכולים תוך שבועים לומר אם יש היבט פלילי או לא, וזה לוח זמנים שהיה ברור שלא ניתן לעמוד בו. לא ניתן לעשות בדיקה שתוביל לקבלת החלטות, ולכן כל מה שהיה קורה זה היה רק קרקס. הדלפות של חצאי אמיתות וחצאי פרסומים. לא חשבנו שיש צורך לעשות את זה. ההחלטה היא משמעותית ולא עניין של מה בכך״.
הגורם הבכיר מתייחס גם לטענה שעשוי להיות שיבוש חקירה: ״אין שום דבר כזה, כל החומרים הקיימים ידועים כבר חודשים ארוכים, עוד מאז שטיוטת דוח המבקר עברה לתקשורת, לא לשווא הייתה ישיבה כל כך ארוכה. בחנו את עצמנו וניסינו להיות עניינים וזהירים ולנטרל את עצמנו מרעשי הרקע, היועץ יכל לקחת את ההחלטה היותר קלה לראש הממשלה ולא לקבל שום החלטה עד אחרי הבחירות והוא בחר בהחלטה היותר קשה. ההחלטה לעשות בדיקה פלילית היא לא משהו פשוט, זו החלטה משמעותית ולכן הודענו לציבור עליה״.