הפלסטינים יגישו תביעה ראשונה נגד ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג ב-1 באפריל. כך מסר בכיר אש"ף, מוחמד שתייה לסוכנות הידיעות הצרפתית. הסוכנות לא ציינה את המקור לידיעה.

יש לציין, כי ה-1 באפריל הוא תאריך ההצטרפות הרשמי של הפלסטינים לבית הדין בהאג, והיום הראשון שבו יוכלו להגיש תביעות. כזכור, בסוף ינואר הבטיח יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בעת שביקר בתוניסיה, כי "אפריל גורלי בעניין האג, ובכל הקשור לבית הדין הפלילי". הוא ציין, כי "ההנהגה הפלסטינית תחליט לאחר מכן את הצעדים הבאים, כאשר סוגיית ההתנחלויות וההתנכלויות עומדות עומדות בראש סולם העדיפות".
 
בשבוע שעבר אמר הבכיר ברשות הפלסטינית, נביל שעת', בראיון לערוץ טלוויזיה ערבי, כי "הרשות הפלסטינית ואש"ף החליטו לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג כדי לדון בעניין, וכמובן נגיש תביעה נגד ישראל על פשעיה נגד הפלסטינים". 
 

בראיון לערוץ "אלרד אל-ערבי" ששודר ביום רביעי האחרון, הביע שעת' ביקורת על החלטת בית משפט פדרלי לחייב את הרשות הפלסטינית ואש"ף לפצות ב-218 מיליון דולר עשר משפחות של נפגעי פיגועים בירושלים באינתיפאדה השנייה. "היה על האמריקאים והישראלים לפנות לבית הדין בהאג, שכן הוא בעל הסמכות לדון בסוג זה של תביעות, ולא בית משפט מקומי שאין לו סמכות", אמר שעת' שהודיע על החלטה לערער על פסק הדין.