יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר היום (רביעי) בכינוס המועצה המרכזית של אש"ף במוקאטעה שבראמללה, כי הפלסטינים אינם מתערבים בבחירות בישראל ויעבדו עם כל מי שייבחר. 


אבו מאזן הדגיש בדבריו, כי "פתרון הסוגיה הפלסטינית יביא לקץ האלימות והקיצוניות באזור. ישראל היא שחוטפת את השלום בעולם והיא שמובילה למתיחות בעולם".

לדבריו, הפתרון פשוט: "הסכמה על היוזמה הערבית לשלום עם נסיגה ישראלית מהאדמות שכבשה ב-1967, וכך היא תשיג הכרה של 57 מדינות ערביות ואיסלאמיות". אבו מאזן טען, כי ישראל היא שמעכבת את השלום, וכי החזרה למשא ומתן מותנית בשחרור אסירים והפסקת מפעל ההתנחלויות. "גם בארצות הברית יודעים כי נתניהו הוא שגורם לעיכוב תהליך השלום", אמר אבו מאזן.
 

יו"ר הרשות ציין, כי ההכרה של מדינות העולם במדינה פלסטינית אינה תחליף למשא ומתן משום שיש סוגיות שאי אפשר ליישב אלא בהידברות. הוא הדגיש, כי מדינות אירופה הבינו, כי "לא ניתן להקים מדינה פלסטינית עם המשך הבנייה בהתנחלויות".
 
בעניין הקפאת כספי המסים של הרשות בישראל, בעקבות ההצטרפות לבית הדין בהאג, אמר אבו מאזן: "ישראל השתלטה על כספינו בגלל שהלכנו להאג, והגישה תביעה נגדנו בארצות הברית. מגיע לנו מיליארד ו-800 מיליון שקל, שזה כספי המשכורות. אנחנו מתעסקים עם ביריונים".
 
אבו מאזן הדגיש, כי הפלסטינים מחויבים למשא ומתן וכי הכדור נמצא כעת במגרשה של ישראל. הוא שב וגינה את ארגון "המדינה האסלאמית" – דאעש - וכל מי שמפעיל טרור בשם האסלאם ואמר כי "פתרון הסוגיה הפלסטינית עשוי לפתור גם סוגיות כאלה של הקצנה באזורנו, אך הדבר לא בא על חשבון פגיעה בסמלים דתיים ובאנשי דת".

אבו מאזן הוסיף, כי "ישראל לקחה כסף השייך לפלסטינים אך גורמים בעולם ביקשו מהרשות שלא להגיב ולהיאזר בסבלנות. "עד מתי?", תהה יו"ר הרשות הפלסטינית. בימים האחרונים דווח שהממשל האמריקאי ניסה להניא את אבו מאזן מקבלת החלטות מכריעות בעניין הקשרים עם ישראל לפני הבחירות.
 
המועצה המרכזית ה-27 של אש"ף התכנסה תחת הכותרת "כנס העמידה האיתנה וההתנגדות העממית", כדי לדון בין השאר בהמשך התיאום הביטחוני עם ישראל ובקשרים הכלכליים עמה. המושב הראשון נפתח בנאומו של אבו מאזן, במהלכו קרא למועצה לדון מחדש בתפקיד הרשות הפלסטינית, כדי שתהיה רשות ריבונית ולא להיות מחוייבת בהסכמים עם ישראל מצד אחד.

מרוואן ברגותי, הכלוא בישראל, הצטרף לחמישה ארגונים פלסטינים החברים באש"ף, שקראו לרשות הפלסטינית לנתק את קשריה עם ישראל. בתוך כך, דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר כי ארגונו מסכים לערוך בחירות, וקרא ליו"ר אבו מאזן לקבוע תאריך לעריכת הבחירות. הדברים נאמרו בתגובה לדברי אבו מאזן, בהם איתגר את חמאס להסכים לעריכת בחירות.