מדברי פקידים אמריקאים ואיראנים בתום השיחות הדו-צדדיות בין איראן וארה״ב שהסתיימו אתמול במונטרה בשווייץ, עולה כי האמריקאים הסכימו למעשה לדרישת איראן לחתום על הסכם סופי בלבד עד סוף יוני. בכך ירדו משמעותית הסיכויים לחתום על הסכם מסגרת מפורט עד סוף החודש, שיקבע את התחייבויותיה של איראן וישאיר שלושה חודשים נוספים לפרטים טכניים. פקידה אמריקאית בכירה במשלחת ארה״ב הדגישה כי עד סוף החודש יהיה צורך ב"הבנה שאותה יהיה עלינו למלא בפרטים". לדבריה, נותרו עדיין "אתגרים קשים" שיש להתגבר עליהם.

דוברת משרד החוץ האיראני, מארזי אקהאם, אמרה כי הצדדים הסכימו להמשיך במגעים עד סוף יוני, ואילו שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, אמר כי השיחות יימשכו בשבועות הקרובים, "הן בנושאים הטכניים והן בנושאים הפוליטיים". היום ייפתחו במונטרה שיחות בדרג פקידים בכירים בין קבוצת שש המעצמות ואיראן. השיחות בין ארה"ב ואיראן יתחדשו ב־15 בחודש בז׳נווה.
 
שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי אמר לכתבים הנלווים אליו כי "כל הסכם עם איראן על תוכנית הגרעין יצטרך לקבל את אישור הקהילה הבינלאומית, כלומר מומחים בעולם, הממשלות האחרות, הקונגרס האמריקאי ומדינות האזור". לדבריו, הייתה התקדמות בשיחות אך נותרו פערים רבים ועכשיו "צריך לקבל החלטות חשובות".
 
בתגובה עקיפה לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס, אמר קרי כי "גורמים חיצוניים ופוליטיים לא יסיטו אותנו מן המטרה. נישמע לדברי המומחים. אף אחד לא הציג חלופה ניתנת למימוש ובת־קיימא לאופן שבו ניתן למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני. לכן, חברים יקרים, לדרוש רק את כניעתה של איראן זו לא תוכנית ולא הדרך להגיע לעסקה עם איראן. איש בקבוצת השש לא יתמוך בעמדה זו. בלי הסכם, אנו בטוחים שאיראן תוכל להתקדם בתוכנית הגרעין שלה".
 

קרי יצא ממונטרה לריאד וייפגש היום עם סלמן, מלך סעודיה, ועם שרי חוץ של מועצת מדינות המפרץ הפרסי, במטרה להרגיע אותם מפני שינוי במדיניות ארה"ב מול איראן. בשבת יבוא קרי לפריז וייוועד עם שרי החוץ של צרפת, בריטניה וגרמניה לקראת המשך המשא ומתן.