האופוזיציה הסורית, שלא מזוהה עם הפלגים האסלאמים, בירכה השבוע את ראש הממשלה, בנימין נתניהו על בחירתו מחדש.



עם פרסום תוצאות הבחירות, ראשוני המברכים היו, באופן מפתיע, בכירים באופוזיציה הסורית, שבימים אלה נכנסים לשנה החמישית למהפכה שהחלה ב-15 מרץ 2011. אבו עדנאן, יו"ר "התאחדות המהפכנים לסוריה העתידית", היה הראשון לברך את נתניהו, ואחריו שיגר מוסא אלנבהאן, דיפלומט לשעבר וממונה על יחסי החוץ בהתאחדות בני סוריה, מכתב ברכה גם הוא. לצד אלה, נרשמו שיחות טלפון והודעות רבות שהגיעו למנדי ספדי, המקשר בין האופוזיציה הסורית לגורמים בישראל.



ספדי הסביר את שטף הברכות שזרמו מצד האופוזיציה הסורית: "הסורים מכירים תודה לראש הממשלה נתניהו ולממשלת ישראל על ארבע שנים של סיוע הומניטרי לעם הסורי, פתיחת גבולותיה למרות הסיכונים הכרוכים בכך בפני פצועים שנפגעו בלחימה בסוריה, והטיפול בהם גם בבית חולים שדה וגם בבתי חולים שונים בתוך ישראל, וכן המכות שמיוחסות לישראל נגד מטרות סוריות שלפי פרסומים זרים הכילו נשק שובר איזון, לצד התמיכה בזכותו של העם הסורי לזכות בחופש ובדמוקרטיה ויציבות אזורית".



ספדי, שבעבר שימש כדוברו של ח"כ שנבחר מחדש, איוב קרא (ליכוד), גילה כי בניגוד לעמדת האופוזיציה הסורית על ראש הממשלה נתניהו, הרי שבכל מה שקשור לנשיא ארה"ב, יש ביקורת קשה וחוסר אימון מוחלט מצד האופוזיציה, וזאת בשל רצף הטעויות שנקט הנשיא אובמה במהלך ארבע השנים האחרונות. "מה שהגביר את הכעס זוהי הצהרתו של מזכיר המדינה קרי כי 'בסופו של דבר, נצטרך לשאת ולתת עם הנשיא הסורי', והמו"מ על הגרעין האיראני", הוסיף ספדי. כמו כן, הוא הביע ביטחון, כי הפרסומים אודות פצועים מג'בהת א-נוסרה שמובאים לישראל מקורם בגורמים המקורבים למשטר הסורי ומנסים להכפיש את ישראל והאופוזיציה המתונה.