התגבשה תשתית ראייתית לכאורה כנגד החשודים המרכזיים בפרשת 242 שזכתה לכינוי פרשת "ישראל ביתנו" הנחקרת ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה. כך אישר היום (שני) מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו שהוסיף: "בתקופה הקרובה ואני לא יכול להתחייב על ימים או שבועות יוזמנו לחקירה מעורבים נוספים ביניהם חברי כנסת ואישי ציבור".
 
למעריב נודע כי בשבועות האחרונים גייסו חוקרי היאח"ה עדי מדינה נוספים וכך עלה מספר עדי המדינה מכפי שהיה ידוע עד עתה. מפכ"ל המשטרה הוסיף והבהיר כי ההחלטה להגיש כתבי אישום הינה באחריות וסמכות הפרקליטות בלבד והמשטרה הינה בבחינה גוף שמגיש את מסקנות החקירה.
 
הערכה היא כי בין המוזמנים החדשים יימנו גם חברי כנסת מסיעת ''הבית היהודי'' הקשורים לתנועת הנוער ''עזרא'' כביכול אשר שמה עלה במהלך החקירה כמי שקיבלה כספים ותקציבים מעבר לדין וכנגד העבירה כספים אשר בתנועה סיבובית לכאורה הועברו לסביבתה של ח"כ לשעבר פאינה קרישנבאום מ''ישראל ביתנו'' ומקורביה.
 
מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו מסר למעריב: "יש התפתחות מהותית בחקירה וגוייסו יותר עדי מדינה ממה שהוערך עד היום ואשר מחזקים יותר את הראיות. מתגבשת תשתית ראייתית מוצקה כנגד החשודים המרכזיים. יהיו בהחלט נחקרים נוספים בפרשה והמטרה לסיים את החקירה בטווח של השבועות הקרובים לכל היותר שבועיים עד שלושה. ישנן הרבה מאד פעולות אולם נעשה זאת בזמן קצר כדי להעביר את מסקנות החקירה ליועץ המשפטי לממשלה ".
 

כידוע מדובר בחקירה המתנהלת זה למעלה משנתיים ובמהלכה עלו חשדות כבדים לכאורה לפרשיות שחיתות הקשורים לבכירים בסיעת ''ישראל ביתנו'' וכן לראשי גופים ציבוריים, ישובים קהילתיים, לוביסטים ואישי ציבור. 
 
בדצמבר 2014 נחשף לראשונה כי במשטרה מייחסים למעורבים חשדות לעבירות של זיוף מסמכים, הטיות מכרזים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שוחד, מרמה והפרת אמונים.
 
בין החשודים המרכזיים נקשר שמם של ח"כ קרישנבאום בעת כהונתה כסגנית שר הפנים, שר התיירות לשעבר סטס מסזניקוב ודאוד גודבסקי ראש המטה של ''ישראל ביתנו'' שהיה ככל הנראה איש הקשר בין שאר המעורבים בפרשה לאנשי ''ישראל ביתנו''.
 
תחילתה של החקירה בתלונה שהגיש גוף ציבורי גדול ממנה עלה כי נדרש לשלם לכאורה עמלה בגין כספים שעליו לקבל כתמיכה ממשלתית וזאת בהמשך לחקירה שהתנהלה במסגרת חשדות לאי סדרים בחברה הכלכלית לפיתוח השומרון.
 
במשך כשנתיים התנהלה החקירה תחת מעטה סודיות עד שנחשפה עם גל מעצרים של 24 מעורבים וחשודים. החקירה העמיקה יותר והחוקרים ביצעו מעצרים ועיכובים נוספים שגלשו עד שהגיעה לעמותות ציבוריות וביניהן כאמור תנועת הנוער ''עזרא''. את האישור לחקירה נתן היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שגם ליווה את החקירה בשל רגישותה הציבורית.

ח"כ קרישנבאום נחקרה תחת אזהרה אולם מיד לאחר מכן הודיעה על החלטתה להתפטר מתפקידה והצהירה כי תשמור בחקירה על זכות השתיקה. החוקרים לא הירפו והצליחו במאמצים רבים לגייס נכון לשלב זה שני עדי מדינה בפרשה שחשפו תתי פרשיות אשר סיבכו עוד יותר את החקירה. לאחרונה, הצליחו כאמור החוקרים לגייס עדי מדינה נוספים שביססו את התשתית הראייתית וסייעו רבות להתקדמות החקירה.