נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קיבל הערב (רביעי) לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות מיו"ר ועדת הבחירות, השופט סלים ג'ובראן, שהיה חלק בלתי נפרד מהכותרות בחודשים האחרונים. בכך בעצם הושלמה למעשה משימתה של הוועדה.



ריבלין הודה לוועדה ואמר כי "הוועדה עשתה ימים כלילות כדי להבטיח מערכת בחירות הוגנת, יעילה ושקופה, לטובת כלל אזרחי ישראל והדמוקרטיה הישראלית. זכינו לשיעור הצבעה גבוה מזה של הבחירות הקודמות. שיעור הצבעה גבוה הוא מימוש הדמוקרטיה והוא ברכה לדמוקרטיה".



ריבלין המשיך ואמר: "אוי לנו אם נראה במילוי החובה הדמוקרטית של ההצבעה- קללה, או משהו שיש להזהיר מפניו. מי שמפחד מפתקים בקלפי, סופו שיקבל אבנים שנזרקות ברחובות".



הנשיא התייחס גם לניסיון להקים במהרה את הממשלה: "לאחר שקיימתי את ההתייעצויות במהלך שבוע זה, בכוונתי להטיל עוד היום את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד שעליו המליצו מרבית חברי הכנסת, ולמעלה מ-61 חברי כנסת. מועמד זה, הוא שיזכה להזדמנות הראשונה, ובתקווה להזדמנות היחידה, להרכבת הממשלה".



סלים ג'ובראן עצמו אמר: "אחוז ההצבעה בבחירות עלה באופן משמעותי מהבחירות הקודמות והוא הגבוה ביותר מזה עשרות שנים והגיע ל72.4%. ככל שאחוז ההצבעה יהיה גבוה יותר כך הרכב הכנסת ה-20 ישקף מגוון הדעות והקבוצות במדינה". 



נתניהו נפגש עם דרעי, חלק מהתפקידים נסגרו



לאחר שנפגש עם חלק משותפיו הטבעיים ואף סגר באופן מעשי חלק מהתיקים, נועד היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שצפוי לקבל את אחד התיקים הבכירים, כשההערכות הן כי יבקש את תיק הפנים. 



אמש נודע ל"מעריב אונליין" כי שר האוצר הבא יהיה משה כחלון והיום נסגרו כמעט באופן רשמי עוד שני מינויים. תיק הבריאות וראשות ועדת הכספים יילכו ליהדות התורה, כשיעקב ליצמן יכהן כסגן שר הבריאות עם סמכויות של שר, בעוד שמשה גפני יחזור לתפקיד בו חשק ומילא בעבר. 



לדברי גורמים ביהדות התורה, "הנושא עוד לא סוכם סופית אבל ראש הממשלה אמר כי הוא מאוד ישמח שמשרד הבריאות וועדת הכספים יחזרו לידי יהדות התורה, אך הנושא ייסגר במהלך המשא ומתן הקואליציוני בין הצוותים של יהדות התורה והליכוד".

אולם, בעקבות הפגישה היום עם יהדות התורה, נראה כי נתניהו הכריע להעביר את הועדה החשובה בכנסת לידי יהדות התורה, אך תוך סיכום והבטחה שחבר הכנסת גפני יעבוד כיו"ר ועדת הכספים בשיתוף פעולה מלא עם משה כחלון ויפעל לקדם את הרפורמות שכחלון מבקש להוביל כשר האוצר. היום אמור נתניהו להפגש עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הדורש לקבל לידיו את תיק הפנים ואת תיק הדתות, תיק שאותו דורשת גם סיעת הבית היהודי. 

לאחר מכן נפגש נתניהו עם דרעי, בפגישה בה לא דובר נושא התיקים, על פי השניים, אלא יותר קווי יסוד של הממשלה. סבב הפגישות מחר יחל מחר בשעה תשע במרתון שיחות רשמי ראשון. לכל משלחת יוקצו כשעתיים, במהלכה ינסו להגיע לעמק השווה עם ראש הממשלה. הערב יקבל נתניהו את המנדט הרשמי מנשיא המדינה ונתניהו הצהיר כי הוא מתכוון לסיים את המו"מ מהר ככל האפשר.