לקראת משבר ראשון בין חברי הקואליציה המסתמנת? יו"ר כולנו, משה כחלון, החליט להחרים, יחד עם מפלגתו, את פגישת המו"מ הקואליציוני עם נציגי הליכוד, שתוכננה להיום (חמישי) בבוקר.



זאת בעקבות הנכונות שהביע אמש נתניהו למנות את משה גפני (יהדות התורה) לראשות ועדת הכספים ואת אריה דרעי, יו"ר ש"ס, לראשות מנהל התכנון במשרד הפנים. במפלגה נימקו את ההחלטה: "בעקבות המעשה הפוליטי של הליכוד לחלוקת תפקידים על חשבון כלי העבודה הדרושים להורדת מחירי הדיור וטיפול ביוקר המחיה, עוד לפני שצוותי המו"מ הקואליציוני ישבו".



יועצו האסטרטגי של משה כחלון, ליאור חורב, דיבר הבוקר בגל"צ וביקר את התנהלות נתניהו ויועציו: "נראה שהמסר שהציבור שלח בבחירות בשבוע שעבר לא הופנם. אנחנו החלטנו לנהוג אחרת ממה שהיה נהוג בשנים האחרונות, אנחנו לא מחפשים תפקידים להתהדר בהם. ניר חפץ, יועצו של נתניהו, ביצע 'פיגוע' אתמול, כשהודיע לכתבים שנעשו סיכומים בקואליציה. הסיכומים הללו פוגעים בהסכמי היסוד עם מפלגתנו".



על דרישותיו של כחלון אמר חורב: "שר האוצר המיועד, משה כחלון, מבקש לקבל לידיו לא רק את האחריות לטיפול ביוקר המחיה ובמחירי הדיור, אלא גם את הסמכות לעשות את זה. הדברים הללו נכשלו בממשלה הקודמת בגלל שלא היו כלים מתאימים, כלים שאנחנו דורשים עם מקצועיים ולא פוליטיים. הציבור לא יוכל לשאת שום הרכב ממשלה ללא טיפול במשבר הדיור".



על הסיבות שבגללן ביטלו את פגישת המו"מ אמר חורב: "לא רק ששמענו על המינויים הצפויים דרך התקשורת, הבעיה החמורה יותר הייתה שציפינו שהדברים ייעשו בהסכמה. צריך קודם כל להגיע להבנות איתנו כי אנחנו אחראים על טיפול ביוקר המחיה. זו שותפות עם ראש הממשלה ולא עימות, ואם כך הדבר, עדיף שלא יבוא לעולם השידוך הזה".

הליכוד: "צעד תמוה ומיותר"

בליכוד הגיבו על ההחלטה: "הצעד שבו נקט משה כחלון הבוקר תמוה בעינינו ומיותר. הציבור מצפה להקמת ממשלה במהירות לטובת כלל אזרחי ישראל - והמקום לבירור הנושאים והמחלוקות הוא סביב שולחן המשא ומתן הקואליציוני". עקב ביטול הפגישה שתוכננה בשעה 9:30 , יחל המשא ומתן בשעה 11:30 בפגישה עם הבית היהודי.

כבר אמש הביע כחלון ביקורת על התנהלות המו"מ ואמר: "שמעתי שבמקום לעסוק בטיפול במצוקת הדיור והורדת יוקר המחיה, מישהו חושב שדחוף יותר לחלק את כלי העבודה הנדרשים לשם כך באופן פוליטי וחסר היגיון חברתי".

ככל הידוע, כחלון התנה את כניסתו לקואליציה בקבלת תיק האוצר בתוספת מנהל מקרקעי ישראל וכן שליטה על ועדת הכספים של הכנסת.