יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, העביר היום (חמישי) מסר חד וברור לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיו הוא לא חושש לשבת בספסלי האופוזיציה. באחת התגובות לפוסטים בעמוד הפייסבוק שלו, בתגובה להודעה של אחד הגולשים שכתב: "בנט אל תלך לאופוזיציה", כתב יו"ר הבית היהודי: "לצערי, נראה כי רה״מ מתכנן להכניס את בוז׳י/ציפי, ולכן מדלג עלינו".



בנט גם מתח ביקורת על התנהלותו של נתניהו בימים האחרונים: "נתניהו גם חזר בו מאמירתו שלא יאפשר הקמת מדינה פלסטינית, ובכלל מתנער מכלל התחייבויותיו הלאומיות. מהאופוזיציה, אם כך יהיה, נוכל לשרת את עם ישראל בנחישות ובאמונה".





הודעתו של בנט נערכה ובתחילה כללה גם את המשפטים: "מהאופוזיציה, אם כך יהיה, נוכל לשרת את עם ישראל בצורה שתשפיע לא-פחות על מדיניות הממשלה. לפעמים דווקא מבחוץ, בהעמדת עמדות ברורות, ואלטרנטיבה ברורה, ההשפעה המעשית על הממשלה גדולה יותר".

כזכור, מוקדם יותר ביטל יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, את פגישת המו"מ הקואליציוני של מפלגתו עם הליכוד, בעקבות כוונת הליכוד למנות לתפקיד יו"ר ועדת הכספים את משה גפני מיהדות התורה ואת אריה דרעי ליו"ר ועדת התכנון.



בליכוד הגיבו להחלטתו של כחלון: בליכוד הגיבו על ההחלטה: "הצעד שבו נקט משה כחלון הבוקר תמוה בעינינו ומיותר. הציבור מצפה להקמת ממשלה במהירות לטובת כלל אזרחי ישראל - והמקום לבירור הנושאים והמחלוקות הוא סביב שולחן המשא ומתן הקואליציוני". 



גלעד ארדן דיבר הבוקר בגלי צה"ל והתייחס למו"מ הקואליציוני: " 'אם שותפינו יציגו תביעות בלתי אפשריות, ייתכן שנצטרך ללכת לבחירות חדשות או לפנות לשותפים הלא טבעיים''.