ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר היום (שישי) את המלצת שר הביטחון משה יעלון, צה"ל והשב"כ להעביר לרשות הפלסטינית כספי מסים שנצברו בחודשים האחרונים. נתניהו הסביר את החלטתו ואמר: "במצבו המדרדר של המזרח התיכון נדרש לפעול באחריות ובשיקול דעת, לצד מאבק נחוש בגורמים הקיצוניים".



בעקבות כך יועברו כספי המסים שנצברו עד פברואר בקיזוז תשלומים עבור שירותים שניתנו לאוכלוסייה הפלסטינית, בכלל זה חשמל, מים, ובתי חולים. ההחלטה נתקבלה בין השאר מתוך שיקולים הומניטריים ובראייה כוללת של האינטרסים של ישראל בעת הזאת. 



ההחלטה על הקפאת חצי מיליארד שקלים מכספי המסים של הפלסטינים, אותם גבתה ישראל גובה עבורם, התקבלה בחודש ינואר, לאחר שאבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, חתם על אמנות בינלאומיות המאפשרות לו לפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ולתבוע את ישראל על פשעי מלחמה. 



על הצעדים הוחלט בישיבה שכינס נתניהו, בה נכחו בכירי מערכת הביטחון ומנכ"ל משרד החוץ, אך ללא שר החוץ אביגדור ליברמן. בסיומה של אותה הישיבה אמר ראש הממשלה: "אנחנו מצפים מבית הדין לדחות על הסף את הפנייה הצבועה של הרשות הפלסטינית מהטעם שהרשות הפלסטינית איננה מדינה. היא ישות שמקיימת ברית עם ארגוני טרור ועם החמאס שמבצע פשעי מלחמה. מדינת ישראל היא מדינת חוק עם צבא מוסרי ששומר על כל החוקים הבינלאומיים. אנחנו נגן על חיילי צהל כמו שהם מגנים עלינו".



מעבר להקפאת כספי המסים וסנקציות כלכליות נוספות, הוחלט בדיון להיערך למתקפה משפטית נגדית ולתבוע בכירים פלסטינים על פשעי מלחמה. גורם מדיני אמר: "לא נפסלה על הסף האפשרות לגבש תביעה נגד אבו מאזן שמממן טרור והסתה. אין לנו בעיה לגבש תביעות כאלה מאחר וכל החומר כבר נמצא בידינו. אנו גם יודעים לחקור את עצמנו ולכן לא תהיה בעיה להתמודד עם תביעות הפלסטינים. הם צריכים להבין את השלכות מעשיהם". 



שר החוץ הצרפתי: "נדחוף לסיום הסכסוך במזרח התיכון"



במקביל לכך, שר החוץ הצרפתי לורן פביוס הודיע היום כי צרפת מתכננת לדחוף לפתוח בדיונים על החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם, שתתווה את סיום הסכסוך במזרח התיכון.



"אני מקווה שהשותפים שהביעו הסתייגות ישנו את עמדתם", אמר פביוס, כשהוא מתייחס לארצות הברית, שבאופן מסורתי הגנה על ישראל מכל פעולה של האו"ם.