הערותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך מערכת הבחירות בישראל, עוררה את זעמם של הדמוקרטים האפרו-אמריקאים, כך דיווח היום (שישי) העיתון "ניוזוויק". 
על פי אותם דמוקרטים, "יהיה להם קשה" לחוש סימפתיה ולהיות אוזן קשבת לדאגות שהציגה ישראל בקונגרס.
דברי הדמוקרטיים מתייחסים לנאומו של נתניהו בקונגרס האמריקאי, שבוצע בניגוד לדעתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, על נושא הגרעין האיראני. הדמוקרטים השחורים התרעמו עוד יותר ביום הבחירות, בו נתניהו הזהיר כי "הערבים נוהרים לקלפי ומצביעים בהמוניהם," הערה שהתפרשה על ידי רבים מהם כגזענית.

"נתניהו חיסל כל סיכוי להטלת סנקציות חדשות על איראן"
לפי הדיווח, לניכור כלפי הדמוקרטים האפרו-אמריקאים יש משמעות שיכולה להשפיע באופן מעשי על ראש הממשלה, כיוון שהוא חיסל סיכוי שהמחוקקים יוכלו להגיש חקיקה שתחייב את איראן בסנקציות חדשות. "ביבי הבטיח כי לא יהיה רוב להטלת וטו", אמר לעיתון מקור בגבעת הקפיטול.
בניוזוויק מוסיפים ואומרים כי נערך מפגש דרמטי בין מחוקקים שחורים וגורמים רשמיים בישראל שעסקו בבקרת נזקים, לאחר שהתברר כי נאומו של נתניהו בפני הקונגרס נתפס כמעשה שהעליב באופן אישי את נשיא ארצות הברית.
על פי הדיווח, נציג דמוקרטי בקונגרס התעמת עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בדלתיים סגורים בגבעת הקפיטול. על פי עוזרו של הנציג, הדמוקרט טען בפני אדלשטיין כי נאום נתניהו היה "עלבון לנשיא השחור הראשון של אמריקה".
כזכור, טרם הגעת נתניהו לוושינגטון, הודיעו 57 דמוקרטים כי הם יחרימו את נאומו בקונגרס, רבים מהם היו אפרו-אמריקאים.