"שבוע מכריע", כך מגדירים ברחבי העולם ובישראל את המשא ומתן שמתקיים בלוזאן בין המדינות המערביות לבין איראן בכל הנוגע לשיחות הגרעין שמתנהלות בחודשים האחרונים.

על פי הדיווחים מסוכנויות ידיעות ברחבי העולם מסוף השבוע האחרון, וכמו כן, לאחר הצהרתה של שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, כי "מעולם לא היינו כל כך קרובים להסכם", נדמה כי במהלך השבוע הקרוב יתקבלו החלטות מרחיקות לכת בעניין, דבר אותו מנסה ישראל למנוע בכל הכוח. 

מי שהביע את חוסר שביעות רצונו מההחלטות המתקבלות הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמר בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי: "אני בא עכשיו משיחה עם מנהיג הרפובליקנים בסנאט, הסנאטור מקק'ונל, בסוף השבוע שוחחתי עם מנהיג הדמוקרטים בסנאט, הסנאטור הארי ריד. שמעתי משניהם על תמיכה דו מפלגתית איתנה וחזקה ומתמשכת בישראל, וזה כמובן חשוב מאוד. הבעתי בפניהם את הדאגה העמוקה שלנו מההסדר המסתמן עם איראן בשיחות הגרעין. ההסכם הזה, כפי שהוא מסתמן, מאשש את כל החששות שלנו ואף יותר מכך".

""יש לי דאגה עמוקה מההסדר המסתמן עם איראן בשיחות הגרעין. ההסכם הזה מאשש את כל החששות שלנו ואף יותר מכך. ‏במקביל להתכנסות להסכם המסוכן הזה באי כוחה של איראן בתימן מנהלים מהלך של כיבוש חלקים נרחבים ממדינה זאת וניסיון השתלטות על מיצרי באב-אל-מנדב האסטרטגיים שמשנים את מאזן השייט ואספקת הנפט העולמית. אחר ציר ביירות-דמשק-בגדאד, איראן מבצעת תנועת מלקחיים גם בדרום כדי להשתלט ולכבוש את המזרח התיכון כולו. הציר איראן-לוזאן-תימן מסוכן מאוד לאנושות וצריך לעצור אותו".

למרות ההצהרות האופטימיות מלוזאן, דיווחים בשעות האחרונות מצביעים על קשיים בסעיפים מהותיים שנשארו לחלק האחרון של הדיונים. השיחות אמנם מתקדמות, אבל החלטתו של קרי להישאר, על פי חלק מההערכות, קשורות למספר משברים שמנוהלים סביב נקודות מהותיות, אך ככל הנראה איראן תוכל להישאר כמדינה סף גרעינית וכי הסנקציות, כולל הנפט והאמברגו על הכלכלה, יוסרו.