יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, השתתף אמש (ראשון) בכנס פעילים של מפלגתו בקרית שדה התעופה.



בפני כאלף משתתפים הודה כחלון לחברי הכנסת החדשים, לפעילים ולבני משפחותיהם על העבודה המאומצת בחודשים האחרונים. הוא התייחס למו"מ הקואליציוני ואמר: "בימים האחרונים מתנהל משא ומתן, אנחנו הגשנו את הדרישות שלנו ושימו לב- שום דבר לא השתנה. אנחנו רוצים דבר אחד – להצליח איפה שאחרים נכשלו. אנחנו מבקשים את מנהל התכנון כדי לתכנן דירות, אנחנו מבקשים את מנהל מקרקעי ישראל כדי לשחרר קרקעות ושיהיה איפה לבנות.


לא ביקשנו מעבר לזה".



מקורבים: "כחלון לא יוותר על מנהל התכנון"



לאחר שנשמעו דיווחים כי כחלון מוכן לוותר על ראשות ועדת הכספים בתמורה למנהל התכנון ומנהל מקרקעי ישראל, מקורביו של כחלון מכחישים וטוענים כי הם רוצים לקבל את כל החבילה שתעזור להם לבצע את הרפורמות ביוקר המחייה ומשבר הדיור.

יו"ר כולנו הוסיף: לפני כמה ימים המלצנו לנשיא המדינה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, קיבלנו את הכרעת הבוחר. אנחנו באים למו"מ בידיים נקיות. הענקנו את המנדט ולא ביקשנו שום דבר, לא תפקידים, לא ניצלנו את המצב הזה, באנו ביושר. שאף אחד לא ינסה לזהות אותנו עם בקשות מעבר לכך. אני לא מקנא בראש הממשלה שצריך לשבת למשא ומתן עם פוליטיקאי אחר שהיו לו את מפתחות הממשלה ביד".




כחלון הדגיש כי הסמכויות חשובות למפלגתו: "אני לא מוכן להיכנס למלכודת הזאת, מי שרוצה אותנו כשותפים יקבל אותנו כשותפים, מי שרוצה שניקח אחריות – אנחנו מוכנים. אבל תנו לנו סמכות. לא תשאירו אותנו עם אחריות ללא סמכות. תנו לנו את הכלים לפתור את משבר הדיור". כמו כן, אמר כחלון, כי הוא לא חושש לעזוב אם לא יצליח בתפקידו: "אם לא נצליח לפתור את משבר הדיור כשיהיו לנו הכלים לא אחכה שיפטרו אותי, אלך לבד.