חברי כנסת של הרשימה המשותפת השתתפו היום (שני) בשורה של אירועים לציון יום האדמה ה-39. באחד האירועים המרכזיים, בדיר חנא, הצטלמו חברי הרשימה, שהפכה לשלישית בגודלה בכנסת ה-20, על רקע דגלי אש"פ.

יום האדמה שחל בכל 30 במרץ, הוא אירוע הכולל את השביתה הכללית וההפגנות של החברה הערבית בישראל, כנגד החלטת ממשלת רבין הראשונה להפקיע 20 אלף דונם אדמות של אזרחים ערבים בגליל בשנת 1976.
ח"כ ג'מל זחאלקה, שהשתתף בעצרת לרגל יום האדמה בישוב רהט, אמר: "אנחנו לא נרשה נכבה שנייה בנגב. אם הממשלה חושבת שתוכל בכח לכפות עלינו הסדר של הפקעת מאות אלפי דונמים ועקירת עשרות אלפי אנשים מבתיהם, היא טועה טעות מרה. אני מייעץ לממשלה לשנות כיוון ולבוא לנהל משא ומתן עם התושבים על בסיס הכרה בזכותנו על הקרקע. אחרת היא כופה עימות והיא אחראית על הדרדרות המצב”. 
 
ח"כ באסל גטאס, קרא בעצרות בהן השתתף, לשדרוג במאבק של הערבים בישראל בכל הקשור לאדמותיהם אשר הופקעו, על ידי  קביעת עובדות בשטח ונטילת הקרקעות בפועל.
״אדמות הערבים אשר נגזלו והפקעו על ידי המדינה עדיין מקיפות את הכפרים הערבים, ויש לפעול להחזירם בפועל. על האזרחים הערבים לתפוס חזקה בקרקעות כחלק משינוי באסטרטגיית מאבק על האדמה והפקעת הקרקעות״, ציין גטאס.