שבועיים בדיוק לאחר שהמצביע הישראלי אמר את דברו, התייצבו היום (שלישי) כל חברי הכנסת החדשים והישנים במליאה על מנת להישבע אמונים ולפתוח את הקדנציה ה-20 של כנסת ישראל.

39 חברי כנסת חדשים הגיעו בפעם הראשונה כחברים מן המניין למשכן, לאחר ימים ארוכים בהם עברו הרצאות, הבינו את החוקים ומה מותר ואסור. הטקס נערך במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שעושה זאת בפעם הראשונה. ריבלין פתח את הישיבה בשלוש נקישות פטיש.

ריבלין שלח מסר לחברי הכנסת החדשים והוותיקים במשכן: "יש פה הרבה חדשים, דעו לכם - הבית הזה הוא בית זכוכית ואולם קירות הבית שקופים כדי שעיניכם יהיו נשואות אל העם, אל הציבור שאתם נציגיו, אל העם שאתם עכשיו משרתיו. את כאבם של חסרי הדיור וחסרי הישע, את מצוקתם של העובדים העניים, את דרישותיהם של העובדים הלא מתוגמלים, את חששם המתמשך של עוטף עזה. הביאו אותם איתכם למליאה, לחברי הוועדות, לסיעות. אל תשכחו מי הביא אתכם. האמון הזה נתון בידי כל אחד ואחת מכם". 
 
לאחר מכן הגיע חבר הכנסת עמיר פרץ, הוותיק ביותר (28 שנים של כהונה) והתחיל את הישיבה. הוא נשא נאום ולאחריו הגיע חתן פרס ישראל בספרות ושירה עברית, ארז ביטון, הקריא את פרק קכ"ב מספר תהילים. לאחר מכן הושמעה ברמקולים ההקלטה ההיסטורית של דוד בן גוריון.

 
בשעה 17:15 צפויה הרמת כוסית בטרקלין שאגאל, שם יישא דברים ראש הממשלה, בנימין נתניהו וייעשה הצילום המסורתי של הנשיא עם ראש הממשלה וראשי הסיעות. לאחר מכן צפוי להיבחר ח"כ יולי אדלשטיין ליו"ר הכנסת בפעם השנייה ברציפות. ככל הנראה, אף אחד לא מתכוון להתנגד לכך.

חלק מסיעות הכנסת, כמו הרשימה הערבית המשותפת ויש עתיד, כבר ערכו ישיבת סיעה ראשונה. הצעת החוק הראשונה של הכנסת הזאת צפויה להיות של יש עתיד כנגד השחיתות. 

אחד האנשים הכי מאושרים בקהל  הוא ללא ספק השר וחבר הכנסת לשעבר, דוד לוי, אשר שניים מבניו, ז'קי (הליכוד) ואורלי (ישראל ביתנו), מכהנים בכנסת הנוכחית.

מהלך הטקס:

15:30 - נשיא המדינה, ראובן ריבלין נכנס בשערי משכן הכנסת והתקבל על ידי יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. לאחר מכן החלו חברי הכנסת להיכנס אל המליאה. משמר הכבוד מתכונן לקראת כניסתו של הנשיא, שייכנס על השטיח האדום שמיועד אך ורק לו. בשעה 18:00 צפוי להיבחר יולי אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת.

16:00 - פתיחת המושב. נשיא המדינה התקבל בשלוש תרועות ואף קרא לקהל בטעות לשבת. לנאום המלא.

ריבלין אמר: "ביום הבוחר האחרון הוכיחה שוב הדמוקרטיה הישראלית שהיא חזקה ובלתי צפויה, בכרמיאל, בתל אביב, בנחל עוז, בירושלים, בנתיבות ובארץ כולה יצאו מיליוני אזרחים להרכיב את הכנסת ה-20. הם קבעו מי ינוח ומי ינוע, הם עיצבו את פני הכנסת הזאת ואת פניה של מדינת ישראל לשנים הבאות". 
 
"טרם הושלמה המשימה. כל עוד לא נבחרה ממשלה והושבעה. אני מפציר לסיים את המשא ומתן הקואליציוני בהקדם. יש לאפשר למערכת שנמצאת בשיתוק, להמשיך ולתפקד. כל יום שעובר גובה מהעם מחיר יקר.
 
"יש פה הרבה חדשים, דעו לכם - הבית הזה הוא בית זכוכית ואולם קירות הבית שקופים כדי שעיניכם יהיו נשואות אל העם, אל הציבור שאתם נציגיו, אל העם שאתם עכשיו משרתיו. את כאבם של חסרי הדיור וחסרי הישע, את מצוקתם של העובדים העניים, את דרישותיהם של העובדים הלא מתוגמלים, את חששם המתמשך של עוטף עזה. הביאו אותם איתכם למליאה, לחברי הוועדות, לסיעות. אל תשכחו מי הביא אתכם. האמון הזה נתון בידי כל אחד ואחת מכם". 
 
"בדמוקרטיה הפרלמנטרית הבית הזה הוא המקום שבו מתקבלות ההחלטות. היא התגשמות החלום שלנו כעם. מדינה יהודית ודמוקרטית. שילמנו על החירות הזאת ואנחנו עדיין משלמים. אנחנו נמשיך להגן עליה בחזית הביטחונית, היהודית, הדמוקרטית והאזרחית. נבחרתם על מנת להכריע, עם זאת, זיכרו את גודל החירות. אינכם מכריעים רק עבור מי שהצביעו עבורכם".

"בבית הזה נחתמו הסכמי שלום ואושרו, שביתות משק, בהכרעותיו של בית זה נקרעו רבבות אזרחים מבתיהם, נחקקו חוקים שעיצבו את דמותינו ואת חובתינו, חוק חינוך חובה, בריאות ממלכתי, באפשרותכם גם לחוקק חוקה, לה מחכה הוועדה למעלה מ-60 שנה. חכמי ישראל אמרו לעולם יראה הדיין עצמו כאילו חרב מונחת על צווארו וצריך לראות מי עתיד להיפרע ממנו".

16:17 - נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קרא לחה"כ הוותיק ביותר, עמיר פרץ לעלות ולנהל את הישיבה.
16:18 - הסופר וחתן פרס ישראל, ארז ביטון, הקריא את פרק קכ"ב מספר תהילים.
16:20 - הושמעה ברמקולים ההקלטה ההיסטורית של דוד בן גוריון.
16:21 - ח"כ עמיר פרץ נשא את נאום הפתיחה. לנאום המלא
16:38 - החלה השבעת חברי הכנסת, במהלכה החליטו חלק מחברי הרשימה המשותפת, מלבד מאנשי חדש.