הכנסת ה-20, שרק היום הושבעה, כבר מתחילה לעבוד. ח"כ שרון גל (ישראל ביתנו) הניח הערב (שלישי) על שולחן הכנסת, מיד לאחר השבעתו, את הצעת חוק "עונש מוות למחבלים", הצעה שהיתה במוקד קמפיין הבחירות של מפלגתו.
ההצעה כוללת תיקון לחוק העונשין הקובע כי המורשע בסעיף רצח בנסיבות טרור – דינו מיתה.  בנוסף, ההצעה כוללת סעיף לפיו מי שהורשע בפעילות טרור בשטחי יו״ש (שטח בו חל צו אלוף) ובה נהרגו אזרחים חפים מפשע – דינו מיתה.
 
 מטרת ההצעה  היא שינוי המצב הקיים בו רק החלטה בפה אחד של שופטים יכולה להטיל עונש מוות, למצב בו רוב רגיל של שופטים קובע. בנוסף, המטרה היא למנוע מצב בו אלוף יכול להמתיק את העונש.

 גל הסביר שמטרת החוק הוא לחזק את ההרתעה הישראלית: "הבטחנו - ואנחנו נחושים לקיים. חייבים לשנות את המציאות ולמגר את הטרור. חוק עונש מוות יחזק את ההרתעה הישראלית – מוסרי וערכי לחוקק אותו  למען שמירה על חיי אזרחנו. יש לזה תמיכה רחבה בעם – לכולם ברור שזה חוק שחייב לעבור".  
חברת הכנסת מיכל בירן מהמחנה הציוני תקפה בחריפות את הצעת החוק, וטענה כי רק יפגע בישראל: "שרון גל החליט לנצל את יום חגה של הכנסת והדמוקרטיה הישראלית כדי לסמן עצמו כפרובקטור של הכנסת. ברור לכל כי עונש מוות למחבלים אינו הכלי שימגר את הטרור וכי מהלך שכזה רק יפגע במעמדה המעורער ממילא של ישראל בעולם. זהו ניצול ציני של מנגנון החקיקה לקידום פופוליזם"