בליכוד מתכוונים לחדש היום את המו׳׳מ הקואליציוני עם מפלגת ישראל ביתנו, כשזו ממשיכה לדרוש את קבלת תיק הביטחון. נוסף על כך, יו׳׳ר המפלגה אביגדור ליברמן דורש להכניס לקווי היסוד של הממשלה סעיף שלפיו מיטוט שלטון חמאס יהיה חלק רשמי ממטרותיה.
עם זאת, מסתמן כי מפלגת השלטון תשמור אצלה את תיק הביטחון המיועד לשר הנוכחי משה יעלון, ותציע לליברמן להמשיך לכהן כשר החוץ. נוסף על כך, צפויה השרה סופה לנדבר להישאר בתפקידה כשרת העלייה והקליטה.
בתוך כך, במפלגת הבית היהודי מספרים כי לא חלה כל התקדמות במו״מ עם הליכוד וכי טרם החלו הדיונים על התיקים שתקבל המפלגה. גם בבית היהודי דורשים את תיק הביטחון ואת תיקי החינוך והדתות, אלא שבש״ס לא מוכנים לוותר לפי שעה על תיק הדתות, גם אם יישאר בחזקת הליכוד.

סגן שר הדתות אבי בן דהן (הבית היהודי) ניסה להציע כמה מתווים לפתרון המחלוקת בין מפלגתו לש״ס, ובהם רוטציה על ראשות המשרד או חלוקת התחומים בין שני סגני שרים. אולם גם בישיבה שנערכה אתמול עם נציגי הליכוד לא עלו נושאים אלה, ומרבית הדיונים נגעו לקווי היסוד של הממשלה.
״המו״מ בינינו לבין הליכוד עוד לא ממש התחיל ואיני יודע למה. כשהוא יתחיל ננהל אותו בשקט ובאחריות. בכל מקרה, נשרת את העם או בממשלה או בכנסת״, אמר אתמול יו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בקבלת הפנים במשכן הכנסת. לדבריו, ״זה ייקח זמן, אבל אפעל כדי שתהיה ממשלה טובה ובעיקר שתפעל ארבע שנים, כי מגיע לעם ממשלה יציבה״.
חברו לסיעה, ינון מגל, נשמע אופטימי פחות: ״נתניהו רוצה ממשלת אחדות. עובדה שהוא מתקדם עם החרדים ואיתנו לא. אולי בסוף הוא כן יכניס אותנו אבל לא ברגע זה״.
גם במו״מ עם מפלגת כולנו לא חלה התקדמות משמעותית. אביגדור יצחקי, חבר צוות המו״מ של כולנו: ״הייתה לנו עד כה פגישה אחת עם צוות המו״מ של הליכוד. הם קובעים את הקצב. בפגישה הראשונה דיברנו בעיקר על מערכת יחסי העבודה עם ראש הממשלה, שהוא פקטור מרכזי בכל הנושאים הנוגעים לאוצר. שר האוצר המיועד, משה כחלון, צריך גיבוי של 200% ממנו״.