האם אנחנו בדרך למהלך המפתיע ביותר שידעה הפוליטיקה הישראלית? כנראה שלא, אבל גולשים רבים ברשת הפייסבוק חוו דקות של תדהמה הבוקר (רביעי), עם פרסום הסטטוס בדף הפקטיבי "בנימין נתניהו ראש הממשלה של מדינת ישראל", שבו נכתב כי ראש הממשלה החליט להעניק את תיק החינוך ליו"ר הרשימה המאוחדת, איימן עודה. במהרה התברר כי לא מדובר כמובן בפרסום אמיתי, אלא בעמוד שקם לכבוד ה-1 באפריל.



"החלטתי למנות מינוי אישי את ראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, לשר החינוך הבא של ממשלת ישראל", נכתב בפוסט הפקטיבי. "למרות שאני יודע שהמינוי יתקל בהתנגדות במפלגתי ובקואליציה העתידית שלי, אפילו חריפה, אם נרצה בכך או לא ערבים ויהודים נועדנו לחיות ביחד בחלקת ארץ זו, ואני נבחרתי להיות ראש הממשלה של כ-ו-ל-ם. האתגרים החיצוניים המחכים לנו הינם קשים, נוכל להם רק כשאנחנו מאוחדים מבפנים. וזה מתחיל בצדק ושוויון, שאנו יודעים שאינם משאב מתכלה, כפי שאחדים רוצים שתחשבו, ואפשר וצריך לתת אותם לכולם, אך אם הם נמנעים מחלק מאיתנו, הם נמנעים מכולנו. והיום הם נמנעים מחמישית מאוכלוסיית המדינה. 




 

עוד נכתב בפוסט: "שלב ראשון בתיקון אליו אנו נדרשים, הוא הפלת החומות המפרידות בינינו. זה מתחיל בכך שאנחנו נכיר כל אחד את הסיפור של השני, ערבים את זה של היהודים, ויהודים זה של הערבים. אם בשישים שנה האחרונות טרחנו ולימדנו היטב את שלנו, הגיע הזמן להפקיד על חינוך ילדינו מישהו שמכיר היטב את שני הצדדים שלו, וערכיו הם הערכים שהיינו רוצים שילדינו יחיזקו בהם. קשה לי לחשוב על מישהו מתאים מח"כ עודה למטרה זו. אני וממשלתי רואים בזה חשיבות עליונה, שהרי בסוף אלו החיים של כולנו. החיים עצמם".

מהליכוד נמסר בתגובה: "יועץ המשפטי של תנועת הליכוד, עו״ד אבי הלוי, יבחן את האפשרויות המשפטיות העומדות בפני הליכוד וראש הממשלה על מנת למנוע ולטפל בתופעות של זיוף והתחזות לראש הממשלה בנימין נתניהו ברשת האינטרנט בכלל ובפייסבוק בפרט. ההנחייה באה בעקבות התגברות התופעה של דפי פייסבוק המתחזים להיות מטעמו של ראש הממשלה, המפרסמים תכנים מזוייפים כביכול בשמו של ראש הממשלה ומייחסים לו דברים שלא היו ולא נבראו".