משה כחלון הציג היום (רביעי) לליכוד דרישות חדשות, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני: מעבר למשרד האוצר, משרד הבינוי, ועדת הכספים, מנהל התכנון וראשות מנהל מקרקעי ישראל - גם את המשרד להגנת הסביבה ומשרד השיכון.



גורמים בליכוד אמרו כי דרישות המפלגה מופרזות וכי לאור התקדמות האיטית של המשא ומתן הוא יימשך גם בחול המועד פסח. ממפלגת כולנו מסרו: "נמשיך להתעקש על כלי העבודה לביצוע הרפורמות לטיפול ביוקר המחיה ובעיית הדיור".  
 
מוקדם יותר היום נפגשו צוותי המשא ומתן של הליכוד וישראל ביתנו. הצדדים לא דנו בחלוקת תיקים אלא בדרישות ישראל ביתנו לקווי היסוד של הממשלה: מיטוט שלטון החמאס, עונש מוות למחבלים ובנוסף הציגה המפלגה גם דרישות בתחום החברתי: פיקוח על מחירי ירקות ופירות, הורדת מע"מ על מוצרי יסוד וקידום הצעת החוק על הקטנת ההון העצמי למשכנתא לדירה ראשונה. 
 

מבחינת תיקים, בישראל ביתנו עדיין מעוניינים בתיק הבטחון ליו"ר המפלגה אביגדור ליברמן ובתיק הקליטה עבור סופה לנדבר. בליכוד מתכוונים להציע לליברמן להמשיך לכהן כשר החוץ.  
 
"נצטרך להגביר את קצב המשא ומתן אחרי החג", אמר גורם בצוות המו"מ של הליכוד, "עד עכשיו אנחנו מתעסקים בקווי יסוד אחרי החג נצטרך להגיע לחלוקת התיקים".
 
בפני נתניהו ניצבות כמה בעיות שצריך לפתור כדי להתניע את המשא ומתן: מפלגת כולנו בראשות משה כחלון מכחישה כי ויתרה על ראשות ועדת הכספים שהובטחה זה מכבר למשה גפני ממפלגת יהדות התורה. עוד בגזרת כולנו - ויכוח קשה על מנהל התכנון אותו רוצה כחלון תחת חסות משרד האוצר ואילו אריה דרעי, יו"ר שס, הצפוי לקבל את תיק הפנים - אינו מעוניין לוותר עליו. 
 
בבית היהודי עדיין דבקים בעמדתם כי הם מעוניינים בתיק הביטחון, החינוך והדתות, אולם לא סביר שבליכוד יתנו את הבטחון. תיק הדתות נמצא במחלוקת בין המפלגות החרדיות לבית היהודי.