מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר כי "המלחמה ב-2006 (לבנון השניה) הייתה אמריקאית בביצוע ישראלי, שמטרתה הייתה סוריה". בראיון לערוץ "אל-אחבאריה א-סוריה" הוסיף נסראללה, כי "הסיבה שהביאה אותנו להתערב בסוריה, הייתה גודל המערכה. שכן, הפסד של סוריה הוא הפסד ללבנון ופלסטין ויביא להכרעה במאבק הערבי-ישראלי".
 
לדברי נסראללה, המאבק באזור אינו מאבק דתי, גם עם ישראל. "הבעיה שלנו היא עם הציונים ולא עם היהודים, כי הציונים הם שהרגו וגירשו את העם הפלסטיני, ביצעו בעמים הערביים והאסלאמיים מעשי טבח. לכן, מלחמתנו היא לא מלחמת מוסלמים יהודים אלא נגד הציונים, ונגד האויב הציוני".
 
מזכ"ל חיזבאללה אמר, כי "המשטרים הערביים רוצים במסגרת משברים אלו לאבד את פלסטין, אך דבר זה לא יקרה, כי הוא תלוי ברצונות של העם הפלסטיני, ומי שחושב שהוא יוותר על זכותו – אינו מציאותי". 
 

"אנו לא טוענים שחיזבאללה יכול לצאת למלחמה נגד ישראל, או להשמיד את ישראל כדי לשחרר את פלסטין. אנו מציאותיים, אך בניגוד לאחרים לא כנועים", הוסיף נסראללה. "ההתנגדות פועלת מתוך הגנה. אמרנו שאם נותקף, אנו מוסגלים להיכנס לגליל. אבל, להגיע לתל אביב או אילת, לא. אין לנו יכולת כזו".
 
בתשובה לשאלה הנוגעת להצהרות מפקדים בצה"ל בדבר מלחמה שלישית על לבנון, על רקע יכולת טילי "היאחונט" של הארגון, הגיב נסראללה: "הם יכולים לומר מה שהם רוצים. בעניין היכולת שלנו אנחנו לא אומרים דבר, כדי להפתיע את האויב. במלחמת יולי 2006 הסתרנו שיש לנו טילי קרקע ים, והפתענו אותם, כמו גם בעימותים במהלכם השמדנו הרבה טנקים. אנו לא פועלים מתוך יהירות אלא מתוך שמירה על האינטרסים של ההתנגדות, וכדי לנצח בכל מערכה. אבל, אם האויב מדבר על יכולת שאין לנו, אז מדוע להכחיש זאת. שיחשוב כך כדי שיעשה חושבים, שישנה את מסלול ספינות המלחמה שלו, וכך הוא ירחיק אותם מחופי לבנון".
 
לגבי הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה על תימן, אמר מזכ"ל החיזבאללה המקורב לאיראן: "התוקפנות על תימן היא תוקפנות אמריקנית-סעודית, כי ארצות הברית יודעת שבמידה ותימן לא תהיה תחת שליטת סעודיה, פירוש הדבר שלא תהיה שליטה סעודית במדינה האסטרטגית הזו".
 
הוא הוסיף עוד, כי "העיוורון הוביל את סעודיה להגן על אל-קאעידה ודאעש באמצעותם חימושם, למרות שהם מהווים סכנה על הביטחון הסעודי". הוא הוסיף עוד, כי כיום מעלים את הסוגיה העדתית של השיעים והסונים, כאשר בימי השאה האיראני, שהיה בעל ברית של ישראל, סעודיה הייתה ביחסים הדוקים אתו למרות שהוא שיעי, ומעולם לא תקפה אותו. "ברגע שאיראן יצאה נגד ישראל ובעד הפלסטינים, הסעודים שינו את התייחסותם לאיראן", הוסיף. נסראללה טען, כי "ארצות הברית וישראל לא רוצות צבא חזק באזור, לכן הרצון להשמיד את הצבא התימני".