בעוד יושב ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג מכחיש מכל וכל את הפרסום לפיו נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, טוען גורם בכיר במערכת הפוליטית כי הפגישה דווקא התקיימה ואף דובר בה על חלוקת תיקים פוטנציאלית.

הפרסום של איילה חסון בערוץ 1 שלשום על הפגישה החשאית בין נתניהו להרצוג ממשיך להסעיר את המערכת הפוליטית ולהדאיג רבים במחנה הציוני. גורם בכיר במפלגה אמר כי להערכתו, על אף הכחשותיו של הרצוג, נפגשו השניים מתוך כוונה אמיתית להוביל מהלך להקמת ממשלת אחדות. לדבריו, "כל חברי הכנסת במפלגה מופתעים וכועסים, ואנחנו חוששים שהמגעים ביניהם יימשכו. שוחחנו עם הרצוג, שניסה להרגיע את השטח ואמר לנו שלא היו דברים מעולם. כך או כך, כל הסיפור הזה שם אותנו במבוכה גדולה".

בכיר במערכת הפוליטית אמר ל"מעריב־השבוע" כי למיטב ידיעתו נפגשו נתניהו והרצוג ודיברו על האפשרות להקים ממשלה רחבה. לדבריו, ההצעה שעלתה על השולחן הייתה שישה תיקים שיקבל המחנה הציוני, ובהם החוץ, החינוך והכלכלה, בהנחה שהסיעה לא תתפצל כתוצאה ממהלך כזה. עם זאת, לדברי הבכיר, דרישתו של הרצוג לרוטציה בשנה הרביעית העלתה את המגעים על שרטון.
יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל, אמר: "נפגשתי עם הרצוג והוא אמר לי שלא הייתה פגישה כזו. גם על המגעים עם לבני ידעתי מתחילת הדרך, אז למה שלא יאמר לנו את האמת?" ח"כ איציק שמולי הוסיף: "אין לי מושג אם הייתה פגישה או לא, אבל מהשיחות הרבות שהיו לי עם הרצוג הוא הבהיר לי שאין שום שינוי בעמדתו ופניו לאופוזיציה. אין לי סיבה שלא להאמין לו".
במקביל, 200 מצעירי המפלגה חתמו בימים האחרונים על מכתב שנשלח ליו"ר המפלגה ובו דרישה שלא ייכנס לממשלת אחדות: "אנחנו מבקשים לחזק אותך על העמדה שייצגת עם הנהגת המחנה הציוני כולה בדבר דרכנו בקדנציה הקרובה כמובילי האופוזיציה והאלטרנטיבה השלטונית לימין״, כתבו הפעילים. לדבריהם, "אנחנו מודעים ללחצים הכבדים המופעלים מצד גורמים שונים על בכירי המפלגה להצטרף לממשלה, אך חוששים כי הסיעה תהפוך לעלה תאנה שבו תתכסה הממשלה בבואה להמשיך ולפגוע ביחסי החוץ של ישראל, למוטט את מדינת הרווחה ולהמשיך להעמיק את השסעים הקיימים בקבוצות שונות של אזרחי המדינה.

"אנו מבינים כי את המהפך השלטוני הנדרש כל כך, שעבורו פעלנו רבות במערכת הבחירות", כתבו הפעילים, "אי אפשר להוביל כשידנו שלובה בידם של מי שהביאו את ישראל לסף בידוד לאומי ויצרו פערים חברתיים שרק הולכים ומחמירים. לאחר הישג משמעותי גדול בבחירות האחרונות, אנו מאמינים שנמשיך לצמוח רק באמצעות הצבת אלטרנטיבה ברורה לליכוד ולעומדים בראשו״.
יו"ר צעירי מפלגת העבודה, אורי קידר, ממנסחי המכתב, אמר ל"מעריב־ השבוע": "אנחנו תומכים בהרצוג שאמר לנו אינספור פעמים כי פני המפלגה לאופוזיציה. אין לנו מה לחפש בממשלה של נתניהו, וראשי המחנה הציוני הבהירו שיובילו אופוזיציה ראויה. אנחנו מחזקים אותם נגד כל מי שמנסה למשוך את המחנה הציוני לשמש עלה התאנה התורן של נתניהו״.

מלשכת יושב ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג נמסר: "צעירי המפלגה היו אחד הכוחות המרשימים והמרגשים לאורך קמפיין הבחירות ובשנים האחרונות נבנים כגוף מוערך המסייע ומחדד את דרכה של המפלגה והמחנה כולו. אנו מודים להם על הבעת עמדתם החשובה המחזקת את דברי הרצוג בשבועות האחרונים ורואים בה קול חשוב ומשמעותי".