יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, שבר היום (רביעי) שתיקה ארוכה והכחיש בעצמו את הדיווחים על מגעים בינו לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא ממשלת אחדות לאומית.



הרצוג התראיין לתכנית "העולם הבוקר" של רשת לקראת הקרנת סרט הערב על רכבת עם 600 יתומים יהודים שסבו, הרב הראשי לארץ ישראל, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג, הצליח לארגן ב-1946, לאחר המלחמה, מצ'כיה לארץ ישראל.



בפתח הראיון הוא נשאל באשר לדיווחים על מגעים בינו לבין ראש הממשלה ועל כך שנתניהו הציע לו 6 תיקים בממשלה בתמורה להצטרפות המחנה הציוני.


"לא היה ולא נברא, הוא לא הציע ואין שום מגע", אמר הרצוג הוסיף כי "בכל יום אני צריך להדוף שמועה אחרת". 



בכיר במערכת הפוליטית אמר ל"מעריב־השבוע" כי למיטב ידיעתו נפגשו נתניהו והרצוג ודיברו על האפשרות להקים ממשלה רחבה. לדבריו, ההצעה שעלתה על השולחן הייתה שישה תיקים שיקבל המחנה הציוני, ובהם החוץ, החינוך והכלכלה, בהנחה שהסיעה לא תתפצל כתוצאה ממהלך כזה. עם זאת, לדברי הבכיר, דרישתו של הרצוג לרוטציה בשנה הרביעית העלתה את המגעים על שרטון.



בימים האחרונים נמתחה ביקורת רבה על הרצוג גם בתוך מפלגת המחנה הציוני וגם מחוצה לה על כך שהוא אינו מתייחס בעצמו לדיווחים על מגעים עם נתניהו.



הדיווח של איילה חסון בערוץ 1 על פגישה בין נתניהו להרצוג עורר תסיסה רבה במפלגת העבודה. רבים מחברי המפלגה התקשרו להרצוג ורצו לשמוע מפיו האם אכן התקיימה פגישה. הנושא עלה גם בפגישה שהתקיימה אתמול בין הרצוג לבין יו"ר סיעתו ח"כ איתן כבל. לאחר מכן אמר כבל כי שמע מהרצוג שהפגישה לא התקיימה וכי הוא מאמין לו. איילה חסון ממשיכה לעמוד בתוקף על נכונות הידיעה שפרסמה.