ח"כ יאיר לפיד שוחח היום (חמישי) עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני והביע את התחושות הקשות של מדינת ישראל מהקריאה של חלק משרי החוץ של האיחוד האירופי לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות ואת העובדה שמדובר בכתם על אירופה כולה.  



 "זוהי למעשה קריאה לחרם על ישראל דה פקטו. אין הבדל בין מוצרים שמיוצרים מעבר לקו הירוק לבין מוצרים שמיוצרים בתוך הקו הירוק. זאת קריאה חסרת אחריות בעלת פוטנציאל להמיט אסון על המשק בישראל. מדינת ישראל צריכה להילחם על מנת למנוע את התהליך המסוכן הזה", אמר לפיד.  



דבריו של לפיד באים לאחר שבעיתון הארץ פורסם מכתב ששלחו 16 שרי חוץ ממדינות האיחוד למוגריני, בו הם מבקשים לקדם את את סימון המוצרים המיוצרים בהתנחלויות ברשתות השיווק באירופה. 



על המכתב חתומים שרי החוץ של צרפת, בריטניה, ספרד, איטליה, בלגיה, שבדיה, מלטה, אוסטריה, אירלנד, פורטוגל, סלובניה, הונגריה, פינלנד, דנמרק, הולנד ולוקסמבורג.



השרים כותבים למוגריני כי לדעתם כי המהלך חשוב ליישום המדיניות ארוכת השנים של האיחוד האירופי בדבר פיתרון שתי המדינות. "המשך הרחבת ההתנחלויות הבלתי חוקיות על ידי ישראל מהווה איום על השגת המטרה הזאת", כותבים השרים. 



גם הגנה על הקונים עומדת לנגד עיני השרים: "יישום החקיקה האירופית בנושא זה היא הכרחית כדי למנוע הטעיה של צרכנים. צריך לספק לצרכנים באיחוד האירופי ביטחון לגבי מקור המוצרים שהם קונים".