איילת שקד (הבית היהודי) התייחסה הבוקר (ראשון) בראיון לגל"צ להתנהלות המו"מ הקואליציוני.



היא התייחסה לקריאות של ראשי סניפים במפלגתה לעריכת שינויים פנימיים ואמרה: "אני גאה שאני חלק ממפלגה דמוקרטית. יש לנו ראשי פעילים בכל הארץ וזה לגיטימי שיש להם מה להגיד ויש להם ביקורת". שקד הוסיפה: "כשיסתיים המו"מ הקואליציוני נעשה הפקת לקחים. אני חושבת שכולם מאוד מעריכים את המקום שבנט הביא אותנו אליו. וגם אם עושים טעויות זה דבר טבעי.



שקד התייחסה לדרישות התיקים של המפלגה ואמרה: "תיק החינוך חשוב מאוד בעינינו, וזה לא נכון שאנו לא רוצים אותו. אני לא אקיים בראיון הזה מו"מ על התיקים". על פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, אמרה: "הייתה להם פגישה טובה והם החליטו להתקדם במו"מ. הכל בידיים של ראש הממשלה שצריך להחליט איזו ממשלה הוא רוצה להקים. אני רוצה להאמין שהוא יעמוד בהבטחותיו להיות איתנו- השותפים הטבעיים שלו".



"לשכת הממשלה לא הכחישה שיתנו לבנט את תיק הביטחון"
 


לשאלה בנוגע לתיק הביטחון, אמרה שקד: "לפי פרסומים זרים- כן יתנו לבנט את תיק הביטחון. לשכת הממשלה לא הכחישה את זה".



שקד התייחסה לדיווחים על וטו שהוטל בבית ראש הממשלה כנגד איילת שקד, כפי שפורסם הבוקר בטור של בן כספית, ואמרה: "יש הרבה רכילויות ודיסאינפורמציה כי התקשורת צריכה למלא זמן שידור וכתבות. נהיה ממשלה טובה שתעבוד קשה ארבע שנים, והבית היהודי יהיה שותף בכיר בממשלה".



בתוך כך, נתניהו צפוי לבקש מחרתיים מנשיא המדינה ארכה של שבועיים נוספים לצורך הרכבת ממשלה. זאת בעקבות הקשיים שאליהם נקלע המו"מ הקואליציוני.
היום ומחר ימשיך צוות המו״מ של הליכוד בפגישות מרתוניות עם נציגי הסיעות החרדיות וכולנו, במטרה לסגור סופית בסיס לקואליציה של 53 ח"כים של הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וכולנו - עוד לפני בקשת הארכה. אולם גורם בכיר בליכוד הבהיר אמש ל׳׳מעריב־השבוע": ״בכל מקרה נתניהו יתייצב אצל הנשיא, משום שלא נספיק להגיע להסכמים חתומים עד יום שלישי״.