המו"מ הקואלציוני בעיצומו: העיתונאית והכתבת רינה מצליח התייחסה הבוקר (ראשון) לחילופי הדברים בין הליכוד למחנה הציוני וחשפה כי התנהלותו של יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, נבעה מדברים שגילה על התנהלותו המו"מ.

מצליח אמרה היום ברדיו 103FM כי "דברים משתנים ותמונת המצב להיום היא כזאת: נתניהו הולך על קואליציית 67. זה נכון שהוא רוצה קודם כל לסגור עם החרדים ועם כחלון כי הוא פשוט מאוד קרוב לסגירה איתם. הוא סגור ב-95% אז אין לו עוד הרבה מה לעשות בין החרדים לבין כחלון. כשהוא יסגור את זה אז הוא יתפנה לעבוד על הקטע היותר מסובך - בנט וליברמן. אבל בגדול זו ההחלטה - ללכת על ממשלת 67".

 

  מצליח הוסיפה חיזוק לדבריה ואמרה כי "אני יודעת שהרצוג גישש ביום שישי אצל הנושאים והנותנים כדי לדעת האם נתניהו באמת סגור על קואליציית 67 ורק אז הוא יצא ואמר את מה שהוא אמר באופן כזה נחרץ. לכן הוא יצא ואמר 'אנחנו הולכים לאופוזיציה לא כברירת מחדל'. אם הוא היה חושב שנתניהו עוד שוקל בשלב הזה לצרף אותו- הוא לא היה יוצא בנחרצות שכזו, הוא היה יכול לבוא לכל אולפן שהוא היה בוחר, לשבת ולהגיד אני הולך לאופוזיציה אבל הוא לא עשה את זה כאמור עד אתמול. הוא לא רק קיווה להיכנס לקואליציה, אלא גם פעל ושלח שליחים. אני לא יכולה לנקוב בשמם כי אני לא הצלחתי לקבל מהם תגובה ביום שישי אבל היו יותר גישושים מכיוון מפלגת 'העבודה' אצל 'הליכוד' מאשר מ'הליכוד' אצל 'המחנה הציוני'. 


רינה מצליח. צילום: מיכל פתאל, פלאש 90

"הרצוג ידע שיש בעיות עם ציפי לבני"

העיתונאית  הוסיפה כי "הרצוג ידע שיש בעיות עם ציפי לבני וזה מאוד מסובך אבל במפלגת 'העבודה' היה יותר רצון להיכנס לתוך הקואליציה הזאת מאשר רצון ב'ליכוד' לקחת אותה".

היא התייחסה להתנהלות המערכת הפוליטית בבחירות ואמרה כי "רמת האמון שלה זוכים הפוליטיקאים שלנו היא מאוד ירודה. הייתה מערכת בחירות מהקשות שידענו, התבטאויות חצו גבולות. כשאנשים אומרים על בן אדם שהוא מסוכן לביטחון ישראל ואחר כך מצטופפים תחת קורתו או מגששים להגיע אליו זה רק מוריד את רמת האמון שלנו לפוליטיקאים. וזה גם לצד השני".