שעות אחדות לפני שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יתייצב במשכן הנשיא כדי לבקש ארכה של 14 ימים לצורך הרכבת הממשלה, מאיימים בבית היהודי לפוצף את המשא ומתן הקואליציוני.

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מזהיר כי מסירת תיק הדתות לשליטה מלאה של ש"ס, תביא לפרישת הבית היהודי מהמו"מ הקואליציוני. את הדברים כתב הערב (ראשון) בנט בחשבון הטוויטר שלו: "נטילת תיק הדתות באופן חד צדדי מהציונות הדתית ומסירתו לידי ש"ס, היא סוף המשא ומתן עם הבית היהודי".
 
בבית היהודי חוששים שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, את תיק הדתות על חשבונם. בבית היהודי דורשים כי במידה ולא יקבלו את התיק, תתקיים רוטציה בתפקיד, בין ש"ס לבין הבית היהודי, או שהתיק יישאר בידי הליכוד וימונו לו שני סגני שרים, אחד מש"ס ואחד מהבית היהודי.

"משרד הדתות בידי ש"ס יהפוך שוב לתעשיית ג'ובים לחרדים"

גורם בכיר בבית היהודי אמר הערב: "מבחינתנו משרד הדתות זה קו אדום, לא נסכים שהוא יעבור לשליטה בלעדית של ש"ס, זה יהיה אסון לציונות הדתית. משרד הדתות בידי ש"ס יהפוך שוב לתעשיית ג'ובים לחרדים. זו תהיה פגיעה קשה בנושא הגיור ובחוק הצהר. הבית היהודי לא תיתן לכך יד".
על רקע הדברים עומדת גם דרישתו של בנט לקבל תיק בכיר כדוגמת תיק החוץ, בעוד שבליכוד הביעו נכונות לתת לו את תיק הכלכלה בנוסח משודרג, בתוספת המשרד לעניינים אסטרטגיים. המחלוקת נוגעת גם לדרישה להעניק ליו"ר סיעת הבית היהודי, איילת שקד, תיק בממשלה. בליכוד אמרו כי הם מוכנים לשקול זאת רק במידה ומספר השרים יגדל ל-22, מהלך שמתנגדת לו בתוקף מפלגת ישראל ביתנו.
 

גורמים בליכוד אמרו השבוע כי אם יגדל מספר השרים עשויה איילת שקד לקבל את התיק לאזרחים ותיקים, משרד שבראשו עמד אורי אורבך המנוח.
כזכור, במהלך מערכת הבחירות הצהיר בנט כי הוא מייעד לשקד את התיק לביטחון פנים, בעוד ששקד עצמה הביעה עניין בתיק המשפטים. נראה כי תיקים אלה מתרחקים מהבית היהודי. בשלב זה, בנוסף לתיק הכלכלה, מציע הליכוד לבית היהודי את תיק החלקאות עבור אורי אריאל, שאמור לאבד את תיק הבינוי והשיכון לטובת כולנו, בראשות משה כחלון.