ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) יצא היום (חמישי) נגד השתתפותה של לוסי אהריש בטקס הדלקת המשואות שהתקיים אמש בהר הרצל.



גטאס אמר כי "הדלקת המשואות בידי לוסי אהריש לא מסמלת דו קיום, לא את נצחון החזקים ועצמאותם אלא הטמעת התבוסה בקורבן עד כדי הערכת למדכא ולנצחונו".

לוסי אהריש מדליקה משואה בהר הרצל

אהריש, העיתונאית והמראיינת ערבייה מוסלמית, הדליקה אמש משואה בטקס המרכזי בהר הרצל ואמרה בהתרגשות: אני מתכבדת להשיא משואה זו לכבוד כל בני האנוש באשר הם שלא אבדה תקוותם לשלום. לכבוד הילדים מלאי התום, החיים על האדמה הזאת, שהבטחנו להם השכם והערב עתיד טוב יותר".


אהריש מדליקה משואה, אמש בהר הרצל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


אהריש הוסיפה: "לכבוד מי שאינם איתנו עוד ונפלו קורבן בשל שנאת חינם בידי מי ששכחו כי כולנו נולדנו בצלמו של אל אחד. לכבוד המזרחים והאזכנזים הדתיים והחילוניים הערביים והיהודים". אהריש נשאה מילים גם בשפה הערבית ואמרה: "לכבוד בני המולדת הזאת, שמזכירה לנו כי אין לנו ארץ אחרת, לכבודנו הישראלים, לכבוד בני האדם ולתפארת מדינת ישראל".

כבר לאחר ההודעה על רשימת מדליקי המשואות, נשמעו דעות חלוקות בנוגע להשתתפותה של העיתונאית בטקס. יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, פנה בשבוע שעבר למשטרת ישראל בבקשה לאפשר קיום הפגנה מול ביתה של אהריש. הוא אמר כי  "אהריש היא לא ציונית, היא לא נאמנה למדינת ישראל, ויש להצטער שדווקא היא נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות".

גופשטיין הדגיש את הסיבה להפגנה שלא התקיימה ואמר: "אם היו בוחרים נציגה של המגזר הערבי שמקבלת שארץ ישראל היא ארצו של העם היהודי- הייתי מבין, אבל ברגע שבוחרים גברת שדגל המגן דוד איננו דגלה, צה"ל איננו צבאה ונפשה אינה הומיה למשמע התקווה בת שנות אלפיים, אזי יש כאן פספוס אדיר למטרת הדלקת המשואה והעברת המסר דווקא ביום העצמאות".