ארגון "חופשיי סוריה" שבאופוזיציה, שיגר היום (חמישי) מברק ברכה להנהגה בישראל, בו הביע תקווה לחגוג את יום העצמאות בשנה הבאה בשגרירות ישראל בדמשק.



המברק הגיע לפעיל הדרוזי, מנדי ספדי, שבעבר כיהן כעוזרו של חבר הכנסת מטעם הליכוד, איוב קרא.



במברק שנחתם על ידי מוסא אחמד א-נבהאן, חבר הלשכה הפוליטית ואחראי על יחסי החוץ בתנועת "חופשיי סוריה", נכתב: "בשמי ובשם תנועת חופשיי סוריה, אנו מברכים את מדינת ישראל העצומה ובני עמה המכובד לרגל 67 שנות עצמאות למדינת ישראל, בתקווה שבשנה הבאה נחגוג את היום הגדול הזה בשגרירות ישראל בדמשק, לאחר שתשוחרר מציר הרשע המובל על ידי איראן וסוכניה באזור, ובראשם הפושע בשאר אסד ומשטרו הנאצי, שהביאו אל סוריה מיליציות טרור קיצוניות, כדי להמאיס את המהפכה ולמנוע מהעולם החופשי להזדהות עמה, ובכך לאיים על הביטחון והיציבות באזור ובעולם כולו".



במברק, שעותק ממנו הגיע ל"מעריב", הודה א-נבהאן להנהגה בישראל על עמדתה ההומנית הראויה לציון כלפי המהפכה בסוריה: "העם הסורי החופשי לא ישכח אף מדינה שעמדה לצדו ותמכה בעניינים הלגיטימיים שלו", כותב א-נבהאן. "רוב העם הסורי נחשב לאחד מעמי ערב המתונים ביותר, והוא מצפה זה זמן רב לקיים יחסים מיוחדים מכל הבחינות עם שכניו הישראלים", הוסיף.



את מברקו מסיים א-נבהאן במילים: "מיטב האיחולים למדינת ישראל, להנהגתה ולבני עמה בריאות, אושר, שגשוג והצלחה. מקווים שנחגוג אתכם בשנה הבאה בשגרירות ישראל בדמשק״.