ערביי ישראל ציינו היום (חמישי) את הנכבה בתהלוכה בכפר העקור אל חדת'ה. באירוע לקחו חלק חברי כנסת מהרשימה המשותפת. ח"כ אחמד טיבי אמר: "למטבע היום יש שני צדדים. ביום הזה העם שלי והציבור שלנו מעלה זכרון של עם שהתרסק, של הרס, גירוש ואסון שפגע בעם הפלסטיני כולו והוא נמשך עד עצם היום הזה כאשר מליונים עדיין חיים בגלות, מחנות פליטים ותחת כיבוש.



לדבריו, שום צד לא יכול לזכות בחופש וחירות אם הוא ממשיך לגזול את חירותו של עם אחר. "היום נשתתף בצעדת הכפרים העקורים והפעם בכפר חדת׳ה ליד טבריה כדרכנו כל שנה", אמר טיבי והוסיף: "נחנך את הדור הצעיר לזכור את הנרטיב שלנו ולהביט קדימה כדי לממש את זכותנו הן כיחידים והן כקולקטיב.


מתחת להריסות תמיד יש פרח ויש תקווה. סיום הכיבוש וחירות לכולם היא התקווה".



 ח״כ ד״ר באסל גטאס אמר: "בזמן שמדינת ישראל מנסה למכור לעולם מצג שווא של דו קיום ושוויון ע״י הדלקת משואת יום העצמאות בידי בודדים אשר הטמיעו את התבוסה עד כדי הערצה למדכא ולניצחונו, עשרות אלפי צועדים מעברים היום מסר ברור למדינה היהודית: 'על הנכבה לא נשכח ולא נסלח', ואין שום פתרון ללא זכות השיבה". 



ח״כ גטאס הוסיף: "היום, כשהריסת הבתים בנגב ובגליל נמשכת, דיכוי המיעוט הערבי נמשך ושליטת המדינה היהודית ניכרת בכל אורחות חיינו, הנכבה בעצם נמשך".